Nejlepší práce s fanoušky a marketing v lize? Vládne Sparta, blýskli se i další

Nejlepší sportovní marketing a práce s fanoušky v české fotbalové lize? V anketě Ligové fotbalové asociace (LFA) obhájila své výsadní postavení pražská Sparta a získala tak opět Cenu Lukáše Přibyla. Mezi kluby druhé nejvyšší soutěže zvítězila Dukla. Do hlasování se kromě samotných klubů zapojila řada významných osobností z oboru sportovního marketingu v Česku.
Kromě práce s fanoušky se hodnotila i souhrnně aktivita marketingových oddělení a její efekt, výsledky i progres, který daný klub v oblasti marketingu za uplynulou sezónu prodělal. Trofej pojmenovaná po uznávaném funkcionáři Lukáši Přibylovi je udělována pravidelně od sezony 2015/16.
V hlavní kategorii dostávaly kluby FORTUNA:LIGY hlasy od zástupců LFA, mediálních partnerů ligy, samotných šestnácti klubů a členů odborné poroty, ve které zasedli zástupci komerčních subjektů, influencerů i pedagogické obce. Za vedoucí Spartou, která získala významně nejvíce bodů, se seřadila Plzeň a ostravský Baník.
„Sparta předvedla v marketingových kampaních opět svou dominanci a udává trendy v jednotlivých oblastech mezi českými nejen fotbalovými kluby. Na pomyslných medailových pozicích se umístily kluby, které v uplynulém ročníku shodně slavily klubové jubileum a na jejich komunikaci to bylo hodně znát,“ oznámil Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA.
Mezi kluby druhé nejvyšší soutěže byl model hlasování totožný a na prvním místě se umístila pražská Dukla před brněnskou Zbrojovkou a Slezským FC Opava. „Ve složitých podmínkách doznívající pandemie COVID-19 vznikla celá řada zajímavých a kvalitně realizovaných projektů. Nejen my uvnitř LFA, ale i odborníci v rámci Ceny Lukáše Přibyla pozitivně hodnotili progres, kterých dosáhly i menší kluby. Velmi nás těší, jak komplexně drtivá většina našich klubů přistoupila k válečnému konfliktu na Ukrajině. Rychlost a šíře pomoci od profesionálních klubů jako například od pražské Slavia je úžasná,“ ocenil práci profesionálních českých klubů v oblasti práce s fanoušky Štěpán Hanuš.
Anketu už počtvrté opanovala Sparta. „Odhlédnu-li od skutečnosti, že kluby mají velmi odlišné personální a finanční možnosti věnovat se marketingovým aktivitám, musím opět nejlépe hodnotit pražskou Spartu,“ uvedl ve svém hodnocení PhDr. Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu na FTVS.
„Aktivační marketing, jak sama Sparta nazývá svoji práci s daty v digitálním systému Sparta ID, je v praxi českých profesionálních klubů, nejen fotbalových, prozatím nedostižný. Pozitivně hodnotím ale také její aktivity, které nejsou realizovány přímo s cílem zvýšit prodej vstupenek či merchandisingu, ale spadají do oblasti společenské odpovědnosti (CSR),“ dodal za všechny jeden z členů odborné poroty PhDr. Jan Šíma.
Vedle hlavních kategorií se dostalo na významné ocenění řady dalších klubů i ve vedlejších kategoriích, kde se Marketingová komise LFA rozhodla vyzdvihnout vždy až tři povedené činy klubů v pěti oborových oblastech.
1. | AC Sparta Praha | 96 bodů |
2. | FC Viktoria Plzeň | 46 bodů |
3. | FC Baník Ostrava | 37 bodů |
4. | SK Slavia Praha | 27 bodů |
5. | FC Slovan Liberec | 16 bodů |
6. | SK Sigma Olomouc | 6 bodů |
7. | FC Hradec Králové | 4 body |
8. | FK Jablonec | 3 body |
9. | SK Dynamo Č. Budějovice | 2 body |
10. | 1. FC Slovácko | 1 bod |
. | FC FASTAV Zlín | 1 bod |
. | Bohemians Praha 1905 | 1 bod |
Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o 1. FC Slovácko - nový klubový web
o AC Sparta Praha - mobilní aplikace
o FC Viktoria Plzeň - PPC kampaně
Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Slovan Liberec - klip "Vítěj zpět, Theo!"
o FC Baník Ostrava - film "Nejlepší u nás"
o SK Slavia Praha - magazín Halftime
Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o AC Sparta Praha - stream 24 hodin pro Ukrajinu
o FK Teplice - aktivity nadačního fondu
o FC FASTAV Zlín - Růžový movember
Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Hradec Králové - autobusové zájezdy pro fans
o FK Pardubice - vlakový výjezd na zápas
o SK Sigma Olomouc - fanzony při domácích zápasech
Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Baník Ostrava - oslavy výroční 100 let
o FC Viktoria Plzeň - oslavy výročí 110 let
o SK Dynamo České Budějovice - klubové muzeum
Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Zbrojovka Brno - Zbrojovák ID
o FK Dukla Praha - CRM systém
o Slezský FC Opava - online přenosy
Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FK Dukla Praha - Dukla nemá fanoušky
o FC Zbrojovka Brno - video obsah a archivem
Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Zbrojovka Brno - podpora dárcovství krve
o FK Dukla Praha - pomoc Ukrajině
o Slezský FC Opava - Nadační fond Slezský Slezsku
Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Zbrojovka Brno - sledování zápasů z vířivky
o FK Dukla Praha - rekonstrukce VIP prostor
Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
o FC Zbrojovka Brno - zápas přípravek proti A týmu
o FK Dukla Praha - prohlídky Julisky
o Slezský FC Opava - Plot legend