Rozhodčí Basilej nepoškodil, Samuel zasáhl míč rukou z vlastní vůle

Penalta byla nařízená správně!
Penalta byla nařízená správně!Zdroj: ČTK
Liga mistrů
Začít diskusi (0)

Porto prohrává v úvodním souboji osmifinále Ligy mistrů v Basileji 0:1, usilovně se snaží vyrovnat. V 78. minutě uniká po pravé straně Danilo, posílá před branku domácích po zemi prudký centr, míč však zastavuje rukou obránce Walter Samuel. Neúmyslně, v pádu, dlaň už má na zemi a fyzikální zákony mu neumožňují jakkoli levou paži instruovat. Přesto anglický rozhodčí Mark Clattenburg nařizuje pokutový kop a z něj Danilo vyrovnává. Poškodil švýcarský tým?

Instruktáž FIFA, že neúmyslné zásahy rukou navíc v pádu se nemají trestat, vyvolala v hráčích švýcarského týmu pocity křivdy. Fanoušci v diskusích na sociálních sítích anglickému arbitrovi silně vyčinili, za ovlivnění zápasu požadují dokonce jeho suspendování. On se však přehmatu natož chyby nedopustil. Postupoval v souladu s výkladem pravidel.

Při posouzení zákroku argentinského legionáře převládl totiž jako nejdůležitější aspekt, že zasáhl míč rukou ve skluzu. „Skluz je považován jako dobrovolné rozhodnutí hráče jít do pádu. Nejde tedy o přirozený pád, učinil tak o vlastní vůli,“ vysvětluje Jiří Kureš, předseda pravidlové komise FAČR.

A v objasnění situace pokračuje. „Když hráč upadne například po souboji a dotkne se nechtěně míče rukou, byť tím zamezí vyložené příležitosti či dokonce gólu, rozhodčí hru nepřeruší a nenařídí pokutový kop. Skluz je však něco jiného,“ zdůrazňuje. „Ve výkladu je jasně stanoveno, že skluzem jde hráč dobrovolně do rizika se všemi následky, které z toho vyplývají, když se při něm něčeho dopustí, “ rozebírá ustanovení.

„Anglický rozhodčí nařídil pokutový kop správně,“ hájí Kureš kolegu.

KonecLIVE Po prodl.
11

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů