Nejen slávistické srdce, ale také důkladný rozbor soupeře s cílenou taktikou vkládá do zápasů červenobílých mladý trenér Martin Poustka. Pod jeho vedením Slavia sice ještě nevyhrála, ale ani neprohrála, přičemž měla soupeře z horní části tabulky včetně lídra soutěže Spartu. Na každého ovšem kouč dokázal něco vymyslet, zároveň sám sobě vystavil vysvědčení..
20. KOLO: Baumit Jablonec 0:0, doma
ZNÁMKA TRENÉRA 2
Záměr: udržet nejlepšího střelce Davida Lafatu
Taktický plán: „Kluci dostali úkoly nezaměřovat se pouze na něj, ale soustředit se na jeho dvorní nahrávače: Pitáka, Jarolíma, Kopice, Kovaříka. Už při přebírání míče je vytlačovat, aby nemohli přihrávku vyslat. U posledního, který má jednu z nejlepších levaček v lize, se snažit tlačit ho do pravačky.“
Splnění: Lafata se do šance nedostal, Slavia hrozila víc, Jablonec podržel brankář Špit
Chyba: v 52. minutě po rohovém kopu Lafata nepřesně hlavičkoval
21. KOLO:Dukla Praha 0:0, venku
ZNÁMKA TRENÉRA 2
Záměr: zabránit domácím v kombinačních akcích
Taktický plán: „Duklu vnímám jako kompaktní tým, který má dobře nacvičené automatismy. Museli jsme je narušit už od založení akce. Jinak jsou totiž schopni se jednoduchou kombinací dostat až do zakončení. Vyžadovalo to vysunutý presink od jejich branky, aby museli míče nakopávat.“
Splnění: Dukla si nevytvořila kombinací žádnou vyloženou šanci a nezískala ani převahu
Chyba: rovněž Slavia byla v útoku jalová, příliš se soustředila na rozbití akcí domácích
22. KOLO: Sparta Praha 1:1, doma
ZNÁMKA TRENÉRA 2
Záměr: zaskočit soupeře při útočných standardních situacích
Taktický plán: „Věnovali jsme tomu dva dny tréninku. Ve vzduchu máme početní převahu, Sparta má Jarošíka a Kweukeho, my Latku, Cicmana, Petráka, Böhma a Blažka. Tím jsme vytvářeli u nich paniku. Měli jsme více variant, ke gólu pomohlo odclonění Latky ostatními.“
Splnění: červenobílí si kromě gólu vytvořili i další šance, hrozili ze standardek po celý zápas
Chyba: v 55. minutě se po rohovém kopu cpal do šance Jarolím, Böhm ho v ofsajdu odstrčil
Pozn.: známky jsou podle školní stupnice, 1 = výborná, 2 = chvalitebná... 5 = nedostatečná