Fotbalová televizní studia v Německu, Itálii, Anglii i dalších vyspělých zemích trhají rekordy ve sledovanosti. FAČR ve spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací se rozhodl jít stejnou cestou, v rámci plánů o zvýšení atraktivity Gambrinus ligy jedná s Českou televizí o podobném formátu. Rozjet by se měl během podzimu, k vidění by měli být noví, atraktivní experti.
Jak by měl projekt zhruba vypadat? V pátek, v neděli a v pondělí by se hrála výhradně televizní utkání, zbylých pět zápasů by se odehrálo v sobotu v jednotném čase v rámci jednoho čtyřhodinového studia České televize.
„Během podzimu by mělo dojít k tomu, že by byl v sobotu jeden z duelů v přímém přenosu, ze zbylých by byly živé vstupy a pozápasový rozbor ve studiu. Měl by to být podobný formát, jako má hokej.
V jednání jsou i noví, hodně atraktivní experti ve studiu. Chtěli bychom to rozšířit i o ženský prvek. Konkrétní jména ale zatím nechci zveřejňovat,“ řekl na tiskové konferenci místopředseda FAČR za ligu Dušan Svoboda.
„Dosud se jen mluvilo o tom, že se fotbal dělá pro fanoušky. Nyní je třeba podniknout konkrétní kroky. Musíme se řídit heslem Náš fanoušek – náš pán,“ dodal Svoboda.
Ke zvýšení atraktivity na stadionech chce přispět také hlavní partner nejvyšší soutěže pivovar Gambrinus. V případě, že jeden z týmů vstřelí v utkání pět branek, obdrží jeho fanoušci před příštím domácím duelem voucher, za který si budou moci koupit desítku Gambrinusu za symbolických pět korun.