Pomohl fotbalové Spartě v utkání na půdě Sigmy Olomouc sudí, když přehlédl ofsajdové postavení Václava Kadlece? Jasná odpověď zní, že ne, i když by se to na první pohled mohlo zdát. Pravda je taková, že k porušení pravidel při situaci, která předcházela třetí brance Letenských, nedošlo. Sparta vyhrála 3:0.
Sparťanský válec tak na Hané přejel Sigmu rozdílem třídy 3:0 a na jeho tříbodovém zisku určitě nelpí žádný kaz.
Fotbalisté Sigmy se navíc po Kadlecově trefě nezlobili, emoce mohly cloumat spíš fanoušky přímo na stadionu, nebo u televizní obrazovky. Ale tito kritici se mýlili, fotbalové řády jim pak nabízejí jasné vysvětlení proč.
Václav Kadlec sice stál před třetím gólem v ofsajdu, ale přihrávka nesměřovala na něj, nýbrž na Davida Lafatu, jenž v postavení mimo hru nebyl.
Pak se Kadlec mohl zase normálně zapojit do hry, protože míč byl blíže k soupeřově brankové čáře než on a odtud ho zahrál jeho spoluhráč Lafata. Takhle to jasně říkají pravidla. Gól byl tedy správně uznán.