Ligu vede Plzeň, na Twitteru i Facebooku ale vládne Sparta

Nejvíc fanoušků na sociální síti Facebook mají z českých fotbalových klubů Sparta, Viktoria Plzeň a Slavia. Vyplývá to ze statistiky Socialtools, kterou zveřejnila výkonnostní agentura Performics.
Nejvíc facebookových fanoušků má Sparta, přes 127.000. S velkým odstupem za ní následuje úřadující mistr Plzeň s více než 39.000 fanoušků, třetí je Slavia (přes 31.000 uživatelů).
"Facebookové stránky fotbalových týmů jsme prostřednictvím našeho patentovaného nástroje Socialtools začali sledovat v srpnu a již za osm dní našeho sledování můžeme konstatovat, že fotbaloví fanoušci jsou na Facebooku velmi aktivní, reagují na jednotlivé zápasy a nemají problém se o své názory prostřednictvím sociální sítě podělit s ostatními," uvedla Olga Szélesová z agentury Performics v tiskové zprávě.
Největší počet označení, komentářů a sdílení měly od 14. do 22. srpna stránky Plzně, následovány Spartou a Slavií. Největší nárůst počtu fanoušků ve sledovaném týdnu zaznamenaly facebookové stránky Plzně, a to o 1405. Přispěl k tomu nejspíš i úspěch Viktorie v předkole Ligy mistrů.
Sparta válcuje své konkurenty i na méně používaném Twitteru, kde ji sleduje okolo 6 500 uživatelů. S velkým odstupem ji následuje její městský rival s 2 150 "followery", o zhruba 200 méně má Viktoria.
Jedná se o oficiální účty spravované samotným klubem. V případě Plzně má paradoxně fanouškovskovská stránka na Twitteru 2 700 odebíratelů příspěvků, tedy téměř o tisíc více než její oficiální konkurent.
Na sociálních sítích můžete pochopitelně sledovat také deník Sport a server iSport.cz.