Nový sponzor na dresu Chelsea! Yokohama jí zaplatí 7,5 miliardy

Od příští sezony vyběhnou fotbalisté Chelsea s novým sponzorem na dresu. Společnost Samsung vystřídá japonská firma Yokohama Rubber, zabývající se výrobou pneumatik. Londýnskému klubu vyplatí podle informací Daily Telegraph 40 milionů liber ročně, v přepočtu asi 1,5 miliardy korun. Dohoda byla podepsána na pět let, během této doby se příjmy Chelsea zvednou tedy o 200 milionů liber (7,5 miliardy korun).
„Jde o největší obchodní spolupráci v historii klubu a jednu z největších, která kdy byla v evropském fotbale podepsána,“ pochvaluje si Chelsea, která uzavřené partnerství s Yokohamou považuje za výraznou podporu strategie klubu. I proto ukončila vyjednávání s leteckou společností Turkish Airlines.
„Věříme, že Yokohama sehraje klíčovou roli při expanzi Chelsea na zahraničních trzích, jako je USA nebo Japonsko,“ dodal předseda klubu Bruce Buck.
Ve výši příjmu za sponzorství na dresu Chelsea předběhla Arsenal, Liverpool i Manchester City. Navíc jde o více než dvojnásobek předchozí dohody se Samsungem (18 milionů liber). Pouze Manchester United si vyjednal lukrativnější dohodu s Chevroletem, který klubu zaplatí každý rok 53 milionů liber, bezmála 2 miliardy korun.
Partnerství s Yokohamou je považováno za velký úspěch i z toho důvodu, že trenér José Mourinho bude moci držet krok s konkurenty v Premier League na přestupovém trhu, aniž by došlo k porušení finančních pravidel fair play. Logicky platí, že čím vyšší příjmy máte, tím vyšší můžete mít výdaje za posily.
Mourinho musel v posledních dvou letech nejprve některé hráče prodat, aby pak mohl lovit na přestupovém trhu. Ale třeba v případech Juana Maty, Davida Luize nebo naposledy Andrého Schürrleho se mu to z finančního hlediska povedlo náramně.
Díky smlouvě s Yokohamou v létě bude mít Chelsea větší volnost. Očekává se, že se pokusí získat stopera Realu Madrid Raphaëla Varaneho i nového středního záložníka.