mck
Zahraničí
Začít diskusi (0)

Začátek léta znamená ve fotbalovém kalendáři kondiční přípravu, přátelské zápasy… a také představování dresů na novou sezonu. Některé úbory evropských týmů jsou vyložené skvosty, jiné spíše sbírají posměch napříč celým kontinentem. Nabízíme vám přehled šestice zahraničních oděvů, které se podle iSport.cz příliš nepovedly. Především v Anglii mohou občas bolet oči. Pohled na podobu jednotlivých „uniforem“ hráčů je čistě subjektivní.

6. Manchester City

Velmi extravagantní variantu třetích, chcete-li alternativních, dresů zvolil mistr Premier league z Manchesteru. U Citizens vsadili na svítivé a pestré barvy, které budou v anglickém pochmurnu vynikat. Možná až moc. Fanoušci přirovnávají odvážnou verzi úboru k vodnímu melounu nebo například drinku s názvem Sex on the beach.

V Manchesteru City zvolili u třetí sady velmi pestré barvyV Manchesteru City zvolili u třetí sady velmi pestré barvy • Twitter Manchester City

5. Eibar

„Barcelonské“ odstíny zůstaly v klubu z Baskicka zachovány, ale návrháři dresů předěly mezi pruhy nechali rozpít, což možná nebyla úplně šťastná volba. Límeček atraktivitě dresů příliš nepřidává a celkový dojem je lehce laciný. Mladá hvězda Eibaru uplynulé sezony Marc Cucurella je možná i vzhledem k tomu ráda, že se stěhuje do Barcelony. Je však otázkou, zda si u Katalánců, kteří letos vsadili na kostkované dresy, nějak výrazně polepšil.

SD Eibar zvolil oproti dřívějšku jinou práci s pruhy a přidal límečekSD Eibar zvolil oproti dřívějšku jinou práci s pruhy a přidal límeček • Twitter S

4. Amiens

Celek ze severní Francie se v minulé sezoně udržel v Ligue 1, ovšem žádná bodová hitparáda to nebyla. Tou rovněž nejsou ani nejnovější dresy, které by se spíše hodily do ordinace na hypnózu, než na fotbalový trávník. Navíc, mít domácí i hostující sada trochu tmavě zelený nádech, mohl by celý kádr Amiens narukovat do francouzské armády.  

Dresy francouzského celku Amiens by se možná hodily na hypnózu...Dresy francouzského celku Amiens by se možná hodily na hypnózu... • Twitter Amiens SC

3. Juventus Turín

Trefa do černého. Tedy přesněji řečeno spíš – ne příliš vítaný – zásah do černobílého. Dva roky zpět se příznivci Juventusu vzpamatovávali z rebrandingu loga, nedávno dostali designovou „facku“ číslo 2. Růžový proužek zkrátka ke „staré dámě“ nepasuje, italskému vkusu navzdory. Ale všechno je o zvyku…

K tradiční černé a bílé přibyl na dresech Juventusu růžový proužekK tradiční černé a bílé přibyl na dresech Juventusu růžový proužek • web Juventus FC

2. Stevenage

Radši by na sebe jistě upoutaly fotbalovými výkony. Ty se ale ze čtvrté anglické soutěže dávají na odiv těžko. Tým, který je doma ve městě ležícím severně od Londýna, tak získal pozornost jiným způsobem. Středobodem dresů Stevenage F.C. na sezonu 2019/20 je logo společnosti Burger King. Domácí sada pak připomíná spíše uniformu zaměstnance onoho řetězce.

Fastfoodový řetězec je dominantou na dresech týmu Stevenage FC ze čtvrté anglické ligyFastfoodový řetězec je dominantou na dresech týmu Stevenage FC ze čtvrté anglické ligy • Twitter Stevenage FC

1. Huddersfield Town

Když klub, který se před dvěma měsíci odloučil od smetánky jménem Premier League a zahučel do Championship, ukázal světu podobu dresů na nový ročník, jeho účty na sociálních sítích zahltila doslova tsunami reakcí. Těžko byste hledali nějaké pozitivní. Ty ironické, a velmi výmluvné, ovšem nechyběly. „Kdo je váš sponzor, borci?“ Jestli vám na předchozí stránce sjely oči postupně k logu fastfoodového řetězce, u trikotu Huddersfieldu nebudete koukat na nic jiného, než sponzora s názvem Paddy Power, tedy sázkovou kancelář.

Narážky mimo jiné poukazovaly i na podobnost se šerpou pro ženy, které se umístí v soutěži miss. Na jiných kolážích nápis "Paddy Power" nahradila věta "The worst kit ever". To v překladu znamená "nejhorší dres všech dob".

Sponzora na dresech Huddersfieldu skutečně nepřehlédneteSponzora na dresech Huddersfieldu skutečně nepřehlédnete • Twitter Huddersfield Town

Proti vzhledu dresu se bouřili nejen fanoušci, ale své k tomu měla říct i anglická Fotbalová asociace. Ta klubu z hrabství West Yorkshire zaslala upozornění, že plocha reklamy překračuje povolených 250 centimetrů čtverečních. 

Později se však ukázalo, že šlo o pouhou kampaň. Sázková kancelář "Paddy Power" sice bude Huddersfield sponzorovat, nicméně spolu s klubem rozjela kampaň "Save Our Shirt" (Zachraň náš dres), kterou chce inspirovat další sponzory, aby odstranily svá loga z dresů. 

„Sponzoring na dresech zašel ve fotbale příliš daleko. Uvědomujeme si, že sponzoři jsou ve fotbale důležití, ale dres by měl být posvátný. Vyzýváme proto další sponzory, aby se zapojili do kampaně "Save Our Shirt", uvedl ředitel společnosti "Paddy Power" Victor Corcoran.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů