Začátek léta znamená ve fotbalovém kalendáři kondiční přípravu, přátelské zápasy… a také představování dresů na novou sezonu. Některé úbory evropských týmů jsou vyložené skvosty, jiné spíše sbírají posměch napříč celým kontinentem. Nabízíme vám přehled šestice zahraničních oděvů, které se podle iSport.cz příliš nepovedly. Především v Anglii mohou občas bolet oči. Pohled na podobu jednotlivých „uniforem“ hráčů je čistě subjektivní.
6. Manchester City
Velmi extravagantní variantu třetích, chcete-li alternativních, dresů zvolil mistr Premier league z Manchesteru. U Citizens vsadili na svítivé a pestré barvy, které budou v anglickém pochmurnu vynikat. Možná až moc. Fanoušci přirovnávají odvážnou verzi úboru k vodnímu melounu nebo například drinku s názvem Sex on the beach.
5. Eibar
„Barcelonské“ odstíny zůstaly v klubu z Baskicka zachovány, ale návrháři dresů předěly mezi pruhy nechali rozpít, což možná nebyla úplně šťastná volba. Límeček atraktivitě dresů příliš nepřidává a celkový dojem je lehce laciný. Mladá hvězda Eibaru uplynulé sezony Marc Cucurella je možná i vzhledem k tomu ráda, že se stěhuje do Barcelony. Je však otázkou, zda si u Katalánců, kteří letos vsadili na kostkované dresy, nějak výrazně polepšil.
4. Amiens
Celek ze severní Francie se v minulé sezoně udržel v Ligue 1, ovšem žádná bodová hitparáda to nebyla. Tou rovněž nejsou ani nejnovější dresy, které by se spíše hodily do ordinace na hypnózu, než na fotbalový trávník. Navíc, mít domácí i hostující sada trochu tmavě zelený nádech, mohl by celý kádr Amiens narukovat do francouzské armády.
3. Juventus Turín
Trefa do černého. Tedy přesněji řečeno spíš – ne příliš vítaný – zásah do černobílého. Dva roky zpět se příznivci Juventusu vzpamatovávali z rebrandingu loga, nedávno dostali designovou „facku“ číslo 2. Růžový proužek zkrátka ke „staré dámě“ nepasuje, italskému vkusu navzdory. Ale všechno je o zvyku…
2. Stevenage
Radši by na sebe jistě upoutaly fotbalovými výkony. Ty se ale ze čtvrté anglické soutěže dávají na odiv těžko. Tým, který je doma ve městě ležícím severně od Londýna, tak získal pozornost jiným způsobem. Středobodem dresů Stevenage F.C. na sezonu 2019/20 je logo společnosti Burger King. Domácí sada pak připomíná spíše uniformu zaměstnance onoho řetězce.
1. Huddersfield Town
Když klub, který se před dvěma měsíci odloučil od smetánky jménem Premier League a zahučel do Championship, ukázal světu podobu dresů na nový ročník, jeho účty na sociálních sítích zahltila doslova tsunami reakcí. Těžko byste hledali nějaké pozitivní. Ty ironické, a velmi výmluvné, ovšem nechyběly. „Kdo je váš sponzor, borci?“ Jestli vám na předchozí stránce sjely oči postupně k logu fastfoodového řetězce, u trikotu Huddersfieldu nebudete koukat na nic jiného, než sponzora s názvem Paddy Power, tedy sázkovou kancelář.
Narážky mimo jiné poukazovaly i na podobnost se šerpou pro ženy, které se umístí v soutěži miss. Na jiných kolážích nápis "Paddy Power" nahradila věta "The worst kit ever". To v překladu znamená "nejhorší dres všech dob".
Proti vzhledu dresu se bouřili nejen fanoušci, ale své k tomu měla říct i anglická Fotbalová asociace. Ta klubu z hrabství West Yorkshire zaslala upozornění, že plocha reklamy překračuje povolených 250 centimetrů čtverečních.
Později se však ukázalo, že šlo o pouhou kampaň. Sázková kancelář "Paddy Power" sice bude Huddersfield sponzorovat, nicméně spolu s klubem rozjela kampaň "Save Our Shirt" (Zachraň náš dres), kterou chce inspirovat další sponzory, aby odstranily svá loga z dresů.
„Sponzoring na dresech zašel ve fotbale příliš daleko. Uvědomujeme si, že sponzoři jsou ve fotbale důležití, ale dres by měl být posvátný. Vyzýváme proto další sponzory, aby se zapojili do kampaně "Save Our Shirt", uvedl ředitel společnosti "Paddy Power" Victor Corcoran.
🙌 Here it is!
— Huddersfield Town (@htafc) July 19, 2019
👕 #htafc can today reveal the ACTUAL @UmbroUK home kit!
😁 The shirt is part of @paddypower's new #SaveOurShirt campaign; an initiative that is backing a move towards unbranded football kits, effectively returning the shirt back to the fans.
More 👇