Na rozdíl od předchozích šampionátů nejsou letos jediným problémem překupníci lístků. V Bratislavě se totiž objevily falešné vstupenky, které jsou v některých případech téměř nerozpoznatelné od pravých. Dokonce se může stát, že se i s duplikátem bez problémů dostanete do arény, pak vás z ní ale třeba vyvedou.
Problémy s lístky se objevily hned na startu předprodeje. Webová stránka Ticketportal, která prodej realizovala, pod náporem zájemců kolabovala. Někteří nešťastníci dlouhé hodiny tvrdli v pořadníku. Posouvali se. Čekali. A čekali. Některým pak třeba stránka zamrzla, systém spadl a čas strávený u monitoru nebo na telefonu tak byl zbytečný.
Důvod? Obří zájem i řádění překupníků, kteří využili nejen chyb v systému, ale zřejmě i nekvalitně vyškolených prodejců na pobočkách nerespektujících limity pro prodej vstupenek jedné osobě. Ticketportal o této problematice věděl, dokonce uvedl, že odhalil hackerské pokusy už při testování.
Tím vše nekončí. Šťastlivci, kteří si oficiální cestou přes prodejce pořídili lístky, mohli v průběhu turnaje narazit. Někteří už při vstupu do arény. Objevily se totiž duplikáty. Při pondělním utkání proti Rusku se tento problém podle dobře informovaného zdroje týkal minimálně čtyř desítek lidí!
Jak je to možné? Jedna vstupenka byla pravá, druhá se tak tvářila. Byla vytištěna na oficiálním papíru včetně stříbrné ochranné značky Ticketportalu v levém horním rohu. Malým písmem na ní ovšem byl nápis „DUPLIKÁT“. Dva lidé tedy měli stejný lístek na zápas. Do haly se však dostal ten, kdo přišel první. Druhý měl smůlu. Zasekl se u turniketu. Namísto zelené šipky se rozsvítil červený křížek.
Ti, kterým se do haly podařilo po hádkách s pořadateli přeci jen dostat, pak na „svém“ místě narazili na jiného člověka. Svého místa se pak dožadovali u pořadatelů. Kdo měl na vstupence nápis „duplikát“, musel ven. Během pátku se zástupce společnosti Ticketportal nepodařilo kontaktovat.
„Je to velký problém, není to ale chyba distributora,“ uvedla pro Sport ředitelka komunikace na MS Michaela Grendelová. „Na vině jsou jednak kupující, kteří si koupí lístky z neautorizovaného zdroje, z druhé ruky, nějakých webových stránek či od prodejců, kteří nepovoleně prodávají před stadionem. Duplicitní lístky vznikají obvykle skrz domácí tisk, takzvaný home ticket, který když si vytisknete jednou nebo desetkrát, nikdo to nezjistí. Jako organizační výbor jsme proto upozorňovali fanoušky, aby si opravdu kupovali lístky jen z autorizovaného zdroje, tedy společnosti Ticketportal. Jen přes ni můžeme zaručit pravost lístků.“
Stejná parta cizinců se objevuje rok co rok téměř na každém šampionátu včetně toho českého v roce 2015. Jejich taktika je zhruba taková: v okolí stadionu chodí s cedulí „I need a ticket.“ Umělá sháňka po lístcích má vyvolat domněnku, že možností dostat se na zápas je nedostatek. Před arénou už číhá další skupina, která vstupenky nabízí.
„Je to všude ve světě. Jsme na to ale připraveni, bude to důsledně monitorované. Hlavně doufám, že lidé, kteří si lístky poctivě koupili, se na stadion dostanou a nebudou s tím žádné problémy,“ řekl na tiskové konferenci před začátkem turnaje Igor Nemeček, šéf organizačního výboru. Před arénou se sice pohybují desítky policistů, překupníci i tak pracují na kšeftech před jejich zraky.
Redaktoři deníku Sport se před utkáním s Lotyšskem vydali situaci vyzkoušet. Nejdříve se vás zeptají, kolik byste za lístek nabídli. Když se obratem zeptáte vy, vypálí cenu. Jaká byla? 120 eur (cca 3100 korun). Dvakrát tolik, než byste normálně zaplatili na pokladně.
To je ovšem ještě slabý kalibr. Na úvodní český zápas proti Švédsku se cena na ulici vyšplhala dokonce až na 600 eur (cca 15 tisíc korun)! Právě tento problém je důvodem, proč v Bratislavě ještě ani jeden český zápas nebyl vyprodaný. Přitom na oficiálním prodejním webu už na utkání Čechů s Rakouskem a Švýcarskem neseženete jediný lístek. Portál totiž hlásí vyprodáno.
- Vstupenky kupujte pouze přes autorizovaného prodejce, tedy Ticketportal. - Nikdy nekupujte lístky od překupníků v okolí stadionu. - Vyhněte se také nákupu přes různé zprostředkovatelské prodejní sítě (aukro, viagogo apod.) - Ověřte, zda na vstupence nemáte nápis „duplikát“. |

