Byla to kauza, kterou se bavilo celé Česko. Hokejový svaz v minulém týdnu přišel po konci spolupráce s agenturou BPA o své sociální sítě. A nejen to. Twitterové heslo @narodnitym, dlouho neodmyslitelně spjaté s profilem České hokejové reprezentace, si na sebe převedl Havlíčkův Brod. Klub ze třetí nejvyšší soutěže nyní ustoupil vyššímu zájmu a po vzájemné dohodě účet znovu předal do správy reprezentaci. Ta začala budovat původní základnu 103 tisíc sledujících od nuly.
Svaz oslovil redakci Havlíčkova Brodu, která se o přepis domény postarala, už v pátek dopoledne. „Chtěli @narodnitym zpátky, po obědě proběhla online schůzka. Očekávali jsme, že tento požadavek přijde, byli jsme na něj připraveni,“ popisuje pro iSport.cz Milan Sochor, který se v klubu stará o marketing.
Jednání dle jeho slov probíhalo seriózně. „Nátlak jsme necítili. Naopak jsme dostali prostor, abychom zveřejnili, co jsme ještě měli v plánu. Samotné vrácení pak proběhlo v neděli odpoledne. Rozhodli jsme se tak proto, že našim cílem bylo zpropagovat náš klub. To se podařilo. Chodily nám pozitivní ohlasy, přišla reakce dokonce i ze zahraničí. Nechtěli jsme držením jména @narodnitym nikomu škodit, proto jsme se poměrně rychle na vrácení dohodli. Příběh ale bude mít pokračování, jeden požadavek jsme měli.“
Co konkrétně Havlíčkův Brod za svůj vstřícný krok chtěl? To Sochor zatím nemůže prozradit. Reprezentace mezitím už na svém znovuzrozeném Twitteru sbírá první stovky sledujících.
„Děkujeme Havlíčkovu Brodu za předání účtu @narodnitym do rukou Českého hokeje,“ stojí v úvodník příspěvku. „Už zbývá jen maličkost – získat zpět 100 tisíc věrných fanoušků na Twitteru, kteří Národnímu týmu fandí.“
Ne zrovna jednoduchý úkol. A slovy marketingového experta Viléma Fraňka, kterého iSport.cz v předchozím týdnu oslovil, dokonce do startu domácího mistrovství světa v Praze a Ostravě zcela nemožný. „To není šance. Přál bych to národnímu týmu, ale takhle to nefunguje,“ řekl.
Podle věrohodných informací redakce mohl svaz své sítě získat za cenu mezi 12 a 13 miliony. Jenže částka se mu nezdála. Požadoval dokonce dvacetkrát nižší sumu. Marketingový a obchodní ředitel svazu Ondřej Šnaidauf prohlásil, že BPA jde o zpeněžení kanálů, což dle něj poškozuje fanoušky národního týmu.