Tipsport extraliga si ve spolupráci s agenturou BPA připravila pro fanoušky opožděný vánoční dárek. Při svátečním 29. kole byla na stadionech prezentována nová znělka, v níž hrají prim kluboví maskoti, kteří se ve vesmírném prostředí ženou za Masarykovým pohárem. „Podoba znělky je inovativní a odráží, kam se posouvá svět technologií i nových zábavných platforem. Jako hokejová extraliga nechceme být v tomto směru pozadu a jsem rád, že se BPA jako náš marketingový partner nebojí zkoušet i méně tradiční formy,“ říká ředitel soutěže Martin Loukota.
Dosavadní znělka se s extraligou a jednotlivými týmy příliš neidentifikovala, což nezapadalo do nové komunikační strategie Tipsport extraligy. Ta se snaží posílit vztah mezi fanouškem a klubem a zároveň cílit na nejmladší generace Z a Alfa, které povětšinou konzumují obsah přes moderní technologie.
Proto se marketingová společnost BPA spolu s produkčním studiem Silencio FX a vedením soutěže rozhodla pro změnu. V nové znělce upoutají maskoti, kteří se snaží dosáhnout na nejvyšší metu, což je v tomto případě Masarykův pohár. Vše se odehrává ve vesmíru, čímž tvůrci chtěli připomenout, že na českých kluzištích nastupuje celá řada hvězdných hráčů.
„Již před sezonou 2023/24 jsme diskutovali novou znělku, ale nedospěli jsme k verzi, která by naplňovala naše očekávání. Nicméně pomohlo nám to ujasnit si směr, kterým se chceme vydat, a sice větším vizuálním sepětím s identitou klubů, odlišit se netradičním pojetím a oslovit mladé generace fanoušků,“ komentuje Jana Obermajerová, ředitelka agentury BPA sport marketing.
Ve třicetisekundové znělce diváci zaregistrují prostřih na třináct skutečných maskotů, kteří byli ztvárněni do 3D prostředí. Zcela nově musel být zpracován pouze zástupce Českých Budějovic, které svého maskota zatím nemají. Postava symbolizující jihočeské mužstvo byla převedena do tvaru motoru, což samotný klub odsouhlasil.
Podoby klubových maskotů plánuje BPA zapracovat nejen v televizních přenosech, ale také v dalších oblastech, ať už v technologických či komunikačních platformách. Chce zaujmout fanoušky, kteří vyhledávají zábavní obsah i virtuální realitu.
„Naší ambicí nebylo stoprocentně kopírovat klubové maskoty, ono to upřímně ani není možné s ohledem na velkou rozmanitost ve využívání i v samotném ztvárnění maskotů mezi kluby samotnými. Ale právě maskot je jedna z prvních věcí, která se malým fanouškům vryje do paměti, a i díky jemu si budují vztah ke svému oblíbenému klubu. Stal se tak pro nás přirozeně společným jmenovatelem,“ hlásí marketingový ředitel BPA Petr Nitsche.
„Znělku bereme jen jako základ, máme totiž nyní široké možnosti, jak zábavnou formou obohatit i televizní grafiku, studio, komunikaci na oficiálních profilech Tipsport extraligy na sociálních sítích, vstoupit na různé herní platformy, vytvářet mobilní hry, filtry pro mobily anebo hrát si s virtuálními 3D světy tak, abychom i zde oslovili a přitáhli k extraligovému hokeji. Je to vzrušující téma, nápadů máme nyní mnoho. Uvidíme, co vše se podaří zhmotnit,“ doplňuje Nitsche.
Novou extraligovou znělku diváci poprvé zhlédli v arénách i na sociálních sítích ve čtvrtek.
# | Tým | Z | Skóre | B |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 52 | 177:110 | 104 |
2 | ![]() | 52 | 137:130 | 91 |
3 | ![]() | 52 | 149:126 | 88 |
4 | ![]() | 52 | 147:139 | 84 |
5 | ![]() | 52 | 142:139 | 82 |
6 | ![]() | 52 | 141:148 | 80 |
7 | ![]() | 52 | 123:128 | 80 |
8 | ![]() | 52 | 118:133 | 78 |
9 | ![]() | 52 | 137:136 | 76 |
10 | ![]() | 52 | 121:123 | 74 |
11 | ![]() | 52 | 141:149 | 71 |
12 | ![]() | 52 | 144:162 | 64 |
13 | ![]() | 52 | 141:164 | 63 |
14 | ![]() | 52 | 121:152 | 57 |
- Play-off
- Předkolo Play-off
- Baráž