Olympijský triumf sice znamená úbytek času, ale přináší peníze. K bonusům pro bikera Jaroslava Kulhavého patří i milion a půl korun od Českého olympijského výboru a půl milionu od Českého svazu cyklistiky. Sedmadvacetiletý cyklista už plánuje, jak je utratit.
„Bude to rychlé. Stavím, takže je investuju asi do bydlení. A bavili jsme se s trenérem Viktorem Zapletalem, že rozjedeme projekt na podporu cyklistiky. Povedla se nám velká věc. Pět šest let dozadu bylo maximem třicáté místo ve Světovém poháru, teď dokážeme vyhrávat. Ondra Cink a další jdou nahoru," pochvaluje si Kulhavý.
"Nejvíc lidí v Česku se nevěnuje aktivně fotbalu, ale jezdí na kole. Díky maratonům mají horská kola nejlepší postavení. Je potřeba to podpořit i z naší strany,“ přidává olympijský vítěz.
Až zdolá poolympijské šílení a rozhodne se o své budoucnosti, chystá se Kulhavý do konkrétního plánování projektu víc zapojit také osobně.
„Určitě bych chtěl na svoje jméno začít tým, podpořit bikové školy. Rád bych se na tom podílel. Podrobný koncept ještě nemáme, ale je to v jednání i s našimi partnery.“
Trenér Viktor Zapletal dodával: „O tomhle už uvažujeme delší dobu. Původně to byl skromnější projekt, že si najdeme jednoho žáčka, kadeta, který bude mít nepopiratelný talent, a my mu předáme tréninkové know-how, které díky Jardovi vzniklo. Umožnili bychom mu tak jít cestou s minimem chyb. Ale jsme schopni na to nabalit zázemí a podporu.“
Další část Kulhavého výdělků půjde do dokončení stavby domu, kterou si řídí sám a na níž občas sám na vyčištění hlavy pracuje. „Teď jsem ve skluzu, protože před olympiádou nebyl čas a po ní už vůbec ne. Ale blížím se do finále. Chtěl bych se stěhovat do Vánoc. Takže peníze půjdou na výbavu nebo na dokončovací práce, úpravu terénu.“
I když je milovníkem rychlých vozů, investici do nadupaného miláčka na čtyřech kolech si odpustí, Stačilo mu, že měl po olympiádě možnost projet se ve Ferrari California a Nissanu GT-R. „Ale nesnažil jsem se udělat si rychlostní osobák, i když to jsou auta k tomu určená. Jet tři sta po dálnici? To ne. Je to spíš o hraní. Nechtěl jsem riskovat kvůli minutě.“
Nerad na závody létá, raději cestuje autem. Vůz je pro něj někdy zároveň skříní na obleky a „kufrem“ na bicykly. Takže pro život je mu stejně praktičtější auto od partnerského Seatu. „Do ferrari se blbě dává kolo.“