Ropz: Vertigo nestojí za nic. Proč se popularita klasické mapy tak snížila?
Aktuálně patří Vertigo k nejméně hraným mapám v CS:GO. Robin "ropz" Kool z týmu mouseports možná ví proč.
Vertigo bylo původně součástí Counter-Strike 1.6, kde využilo textury ze hry Half-Life. Mapa z prostředí mrakodrapu je v kompetitivním výběru vidět čím dál tím méně. Týmů jako je FURIA, který si Vertigo stále rád zahraje, ubývá. V nedávném HLTV podcastu se k Vertigu vyjádřil i jeden z nejlepších hráčů současnosti, Estonec ropz.
„Ta mapa stojí za nic. Nezbytná část, která tvoří podstatu Counter-Striku, na ni prostě chybí. Vertigo nenabízí dostatek způsobů, jak převzít na mapě kontrolu a samozřejmě to, že má dvě patra, ji dělá složitější a více postavenou na náhodě,” řekl ropz.
Dvě podlaží a spoustu zákoutí značně ztěžují CT straně udržet nad mapou kontrolu. Je třeba zmínit i ekonomiku, která na Vertigu především na CT straně často trpí, protože hráči potřebují velké množství utilit k tomu, aby udrželi kontrolu. Obecně se tvrdí, že je mapa o něco lehčí na T straně, s tím ale ropz nesouhlasí.
„Nezáleží na tom, na jaké straně hrajete. Za CT hraju nejčastěji B site, ale každá pozice stojí na té mapě za nic,” dodal ropz.
Valve má očividně prostředí mrakodrapu rádo. Vývojáři nedávno vyřadili z oficiálního map poolu fanoušky milovaný Train, Vertigo se ale překvapivě stále drží v nabídce.
Zdroj: win.gg