Martin Machala (auto.cz)
Auto
Začít diskusi (0)

Je to sice kombík střední třídy, ale když se podíváte blíž… Audi RS 4 Avant obyčejné rozhodně není! Možná je to trochu zvláštní nápad, nacpat pod kapotu celkem nenápadného kombi střední třídy motor o výkonu 331 kW, Audi si ale v tomhle už roky libuje. Musíme ovšem říct, že je to pak docela fajn pocit - kombík totiž okolí dost podceňuje. A vy šlápnete na plyn… A jste fuč!

I když je pravda, že v testované specifikaci dává Audi RS4 svůj potenciál přece jenom trochu najevo. Nádherně ostrá červená (jmenuje se Misano a stojí 30 tisíc) v kombinaci s černými doplňky, zhusta karbonovými (tohle je už dražší špás, připravte si nejmíň 130 tisíc Kč), vypadá skvěle. A ty rozšířené boky… Jestli budete mít příležitost, mrkněte na RS4 z tříčtvrtečního zadního pohledu. Blatníky vystupující z obrysu karoserie jsou až rajcovní.

Interiér je typická audina, s dokonalým zpracováním, vynikající ergonomií a - pravda - trošku zastaralejším infotainmentem. Jenom tady jde vidět, že se tohle audi střední třídy představilo už před třemi lety. Z příplatků zmíním alcantarový paket, přijde tedy na 43 tisíc, tenhle na dotek příjemný materiál se ale objeví třeba i na hlavici voliče automatu. Nebo po stranách středového tunelu.

Parádní!

Přístrojová deska je perfektně zpracovanáPřístrojová deska je perfektně zpracovaná • Ondřej Lilling

To nejlepší na celém autě je však přirozeně motor. I u ikonického RS 4 sice už dosloužil osmiválec, nový šestiválec je však dvojitě přeplňovaný a z objemu 2,9 litru poskytuje 331 kW (čímž se s předchůdcem 4.2 FSI shoduje), točivým momentem 600 N.m ovšem novinka překonává atmosférický osmiválec o nezanedbatelných 170 N.m.

A mimochodem, na této pohonné jednotce otce Audi spolupracovalo s Porsche a šestiválec 2,9 litru tak najdete i v modelech legendární sportovní značky.

Čísla jsou fajn, důležitější je však praxe.

A ta potěší hlavně ty, kterým vyhovuje konstantní a předvídatelný charakter. Zátah je bezprostřední a neutuchající, rozhodně se ho ale nemusíte bát. Šestiválec „nekope“, svou sílu předkládá lineárně, ve vyšších otáčkách si žádnou špičku nepřipravil. Pro vyznavače syrovějšího sportovního projevu možná ne úplně dobrá zpráva, z pohledu každodenní použitelnosti jednoznačně plus. Šestiválec potěší také překvapivě přijatelnou spotřebou. I při svižnějším tempu se můžete držet na dostřel deseti litrů.

Audi RS 4 je vůbec celé takové nesmírně efektivní. Brutálně rychlé, ale za volantem nemáte pocit, že by vás auto chtělo zabít.

To je on, zdroj největší zábavyTo je on, zdroj největší zábavy • Ondřej Lilling

Všechno funguje hladce, samozřejmě… Jenom si musíte dávat pozor na skutečnou rychlost. Tu totiž audina maskuje podobně efektivně, jako přenáší výkon na silnici.

A rozhodně se nemusíte bát, že byste na nerovnostech v tomhle ultrarychlém kombíku trpěli. Ani s obrovskými dvacetipalcovými koly není RS 4 přehnaně tvrdé.

A přehnaně drahé? Základních 2 194 900 Kč je samozřejmě hodně peněz, vzhledem k poskytovaným výkonům to však lze považovat za slušnou nabídku. Jako obvykle se připravte na telefonní seznam příplatků, cena konkrétního testovaného kousku se vyšplhala až na 3,2 milionu…

Technické údaje:

Motor: šestiválec, 2894 cm3, dvě turbodmychadla
Výkon: 331 kw
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,1 s
Normovaná spotřeba: 8,8l na 100km
Pohotovostní hmotnost: 1790kg
Základní cena: 2 194 900Kč

Začít diskuzi