Kombík, nebo sporťák? Šlápnete na plyn a Audi RS 4 Avant je fuč | iSport.cz
13. července 2018 • 08:00

Kombík, nebo sporťák? Šlápnete na plyn a Audi RS 4 Avant je fuč

Autor: Martin Machala (auto.cz)
TOP VIDEA
SÁZKAŘSKÉ TIPY: Slavia rozdrtí Příbram, ale nabízí se i lepší možnost než handicap SÁZKAŘSKÉ TIPY: Slavia rozdrtí Příbram, ale nabízí se i lepší možnost než handicap
BASKETBALOVÝ INSIDER: Satoranský má před sebou nejlepší sezonu v NBA BASKETBALOVÝ INSIDER: Satoranský má před sebou nejlepší sezonu v NBA
VŠECHNA VIDEA ZDE

Je to sice kombík střední třídy, ale když se podíváte blíž… Audi RS 4 Avant obyčejné rozhodně není! Možná je to trochu zvláštní nápad, nacpat pod kapotu celkem nenápadného kombi střední třídy motor o výkonu 331 kW, Audi si ale v tomhle už roky libuje. Musíme ovšem říct, že je to pak docela fajn pocit - kombík totiž okolí dost podceňuje. A vy šlápnete na plyn… A jste fuč!



I když je pravda, že v testované specifikaci dává Audi RS4 svůj potenciál přece jenom trochu najevo. Nádherně ostrá červená (jmenuje se Misano a stojí 30 tisíc) v kombinaci s černými doplňky, zhusta karbonovými (tohle je už dražší špás, připravte si nejmíň 130 tisíc Kč), vypadá skvěle. A ty rozšířené boky… Jestli budete mít příležitost, mrkněte na RS4 z tříčtvrtečního zadního pohledu. Blatníky vystupující z obrysu karoserie jsou až rajcovní.

Interiér je typická audina, s dokonalým zpracováním, vynikající ergonomií a - pravda - trošku zastaralejším infotainmentem. Jenom tady jde vidět, že se tohle audi střední třídy představilo už před třemi lety. Z příplatků zmíním alcantarový paket, přijde tedy na 43 tisíc, tenhle na dotek příjemný materiál se ale objeví třeba i na hlavici voliče automatu. Nebo po stranách středového tunelu.

Parádní!

Přístrojová deska je perfektně zpracovanáPřístrojová deska je perfektně zpracovanáFoto Ondřej Lilling

To nejlepší na celém autě je však přirozeně motor. I u ikonického RS 4 sice už dosloužil osmiválec, nový šestiválec je však dvojitě přeplňovaný a z objemu 2,9 litru poskytuje 331 kW (čímž se s předchůdcem 4.2 FSI shoduje), točivým momentem 600 N.m ovšem novinka překonává atmosférický osmiválec o nezanedbatelných 170 N.m.

A mimochodem, na této pohonné jednotce otce Audi spolupracovalo s Porsche a šestiválec 2,9 litru tak najdete i v modelech legendární sportovní značky.

Čísla jsou fajn, důležitější je však praxe.

A ta potěší hlavně ty, kterým vyhovuje konstantní a předvídatelný charakter. Zátah je bezprostřední a neutuchající, rozhodně se ho ale nemusíte bát. Šestiválec „nekope“, svou sílu předkládá lineárně, ve vyšších otáčkách si žádnou špičku nepřipravil. Pro vyznavače syrovějšího sportovního projevu možná ne úplně dobrá zpráva, z pohledu každodenní použitelnosti jednoznačně plus. Šestiválec potěší také překvapivě přijatelnou spotřebou. I při svižnějším tempu se můžete držet na dostřel deseti litrů.

Audi RS 4 je vůbec celé takové nesmírně efektivní. Brutálně rychlé, ale za volantem nemáte pocit, že by vás auto chtělo zabít.

To je on, zdroj největší zábavyTo je on, zdroj největší zábavyFoto Ondřej Lilling

Všechno funguje hladce, samozřejmě… Jenom si musíte dávat pozor na skutečnou rychlost. Tu totiž audina maskuje podobně efektivně, jako přenáší výkon na silnici.

A rozhodně se nemusíte bát, že byste na nerovnostech v tomhle ultrarychlém kombíku trpěli. Ani s obrovskými dvacetipalcovými koly není RS 4 přehnaně tvrdé.

A přehnaně drahé? Základních 2 194 900 Kč je samozřejmě hodně peněz, vzhledem k poskytovaným výkonům to však lze považovat za slušnou nabídku. Jako obvykle se připravte na telefonní seznam příplatků, cena konkrétního testovaného kousku se vyšplhala až na 3,2 milionu…

Technické údaje:

Motor: šestiválec, 2894 cm3, dvě turbodmychadla
Výkon: 331 kw
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,1 s
Normovaná spotřeba: 8,8l na 100km
Pohotovostní hmotnost: 1790kg
Základní cena: 2 194 900Kč

Přístrojová deska je perfektně zpracovaná
Přístrojová deska je perfektně zpracovaná

 
Články odjinud


Články odjinud