25. února 2019 • 13:24

Velký skok kupředu. Kia Ceed už nemá apostrof, ale je vyspělejší

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJEM: Bestiální Kacetl. Není člověk, ale robot
Penalty ve šlágrech? Křapka měl proti Krejčímu namále, Chorý pádu přidal
VŠECHNA VIDEA ZDE

Korejské automobilky už dávno nejsou pouze do počtu, což dokazuje i třetí generace kompaktního ceedu. Soupeř Volkswagenu Golf, Fordu Focus nebo Renaultu Megane loni vstoupil na trh ve svém druhém pokračování. Mezigeneračně přišel o apostrof v názvu a také svébytný design, který se aktuálně víc blíží sesterskému Hyundaii i30. To ovšem tolik nevadí, po technické stránce je ceed vyspělejší než dosud, a to rozhoduje.



Jestliže bylo minulému provedení vyčítáno příliš jalové řízení, novinka má citlivěji naladěný posilovač, který funguje parádně i bez nastavitelných režimů jako u předchůdce (u něj jste v praxi stejně rozdíly takřka nepoznali). Mnohem lepší je také cestovní komfort a jízdní projev celkově.

Bouchání od kol prakticky neexistuje a vedení stopy je jistější a přesnější. Ladění na evropských silnicích a pro evropské zákazníky je zkrátka znát.

Za věhlasnějšími soupeři Kia Ceed nezaostává ani po motorické stránce. Filtr pevných částic sice přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovku o výkonu 140 koní hlavně v nízkých otáčkách trochu přidusil, přesto je rozhodně lepší volbou než méně kultivovaný litrový tříválec s vyšší reálnou spotřebou. A komu nebude vyhovovat jinak dostatečná dynamika, může sáhnout po svižnější verzi GT s motorem 1.6 a 150 kilowatty (od 614 980 Kč) a ostřejším charakterem, jenž ale nesabotuje snahu o každodennost. Pochválit musíme také šestistupňovou manuální převodovku, přesnost jí může závidět i skříň v zástupcích koncernu Volkswagen.

V případě integrované navigace za slušných 20 tisíc automaticky dostanete 8“ dotykový displej. Rozhraní ovšem můžete zčásti ovládat i tlačítky.Foto Ondřej Lilling

Znatelný posun prodělal také interiér.

Ten sice neměl problémy s použitými materiály, až teď ale působí naprosto vyladěně. Trčící displej multimédií je v zorném poli řidiče, líbí se nám také rozměrná klasická tlačítka místo méně praktického dotykového ovládání. Snad jen digitální číslice aktuálně nastavené teploty jsou na sluníčku trochu hůř čitelné.

Naproti tomu nižší posaz za volantem a dostatečně vzdušná kabina jsou bez připomínek, jichž ostatně na adresu korejského hatchbacku s evropskými geny míří jen pomálu. Ceed se totiž může hrdě srovnávat i se zdejší konkurencí, kterou třeba v některých ohledech i převyšuje. Také proto už nemůžete očekávat podbízivou cenu. Není totiž třeba.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

Motor: R4, 1353 cm3, turbo
Výkon: 103 kW
Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Normovaná spotřeba: 5,6 l/100 km
Základní cena: 454 980 Kč

Hlavně zezadu vyniknou linky přibližující design Hyundaii i30. Předchůdce se stoupající linkou vypadal přitažlivěji.
Hlavně zezadu vyniknou linky přibližující design Hyundaii i30. Předchůdce se stoupající linkou vypadal přitažlivěji.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud