1. února 2019 • 09:37

Raketa na kolech. Mercedes-AMG GT byste si přáli ve své garáži

Autor: Stanislav Kolman
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Plekanec promluvil o Kladně: Když se pořád opakují stejné chyby, tak…
Od smutné fotky ke slovenskému snu: Česko je pragmatičtější, říká Smetana
VŠECHNA VIDEA ZDE

Auto, jehož plný potenciál nemáte na našich silnicích šanci využít. Přesto si budete hodně přát, aby stálo právě ve vaší garáži. Seznamte se, vozem na fotkách je Mercedes AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové Coupé. Nezvykle dlouhý název prozrazuje, že máme tu čest s nejsilnější verzí nového produktu stříbrných šípů, jemuž pod kapotou pracuje poctivá strojovna. Na první pohled to přitom vůz nedává vůbec znát a nebýt zádi s výraznými koncovkami výfuku, ani byste mu sportovní superschopnosti nehádali.



To by ale byla velká chyba. Elegantní kupé totiž pohání čtyřlitrový osmiválec biturbo s výkonem 470 kW a točivým momentem 900 N.m. Motor spolupracuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou a sílu posílá na všechna čtyři kola, avšak aktivováním tzv. drift módu můžete z mercedesu udělat čistokrevnou zadokolku.

A protože se bavíme o top výbavě, již v základu nechybí elektronicky řízený samosvorný diferenciál na zadní nápravě či natáčení zadních kol. Samozřejmostí je i volič jízdních režimů, přičemž ostré jsou hned tři: sport, sport+ a konečně race. Se systémem launch control je vůz na stovce za 3,2 sekundy a pokračovat může až na 315 km/h.

Zrychlení z místa je famózní. Vtáhne vás do tuhých a sportovně tvarovaných sedaček a s rostoucí rychlostí jen čekáte, kdy auto vzlétne. S takovou technikou musíte být mimořádně opatrní, protože stačí chvilka nepozornosti a rázem jedete rychlostí, za kterou by vás hlídka s radarem rozhodně nepochválila.

Jízdní režim, odpružení či citlivost stabilizace nastavíte dotykovými ploškami na středovém paneluFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Nejde ale jen o úžasné zrychlení z místa. Výbušnému a skvěle znějícímu motoru nechybí energie v žádné situaci, ať už akcelerujete z padesátky, nebo stovky. Sportovně laděná převodovka sází jeden převodový stupeň za druhým a čtyřkolka vám zase dodává absolutní jistotu v zatáčkách. Vzduchový podvozek s adaptivním odpružením má taktéž ostřejší charakter. To oceníte na hladkých silničkách či okruhu, už ale ne tolik na tuzemských rozbitých okreskách.

Snad jen na tom cestovním komfortu by se dalo ještě trochu zapracovat. Při dálničních rychlostech je rušivým elementem svist od bezrámových oken a hluk od podvozku.

Jinak se ale na tomto stroji jen těžko dotykovými ploškami na středovém panelu hledají chyby. Pojetí kabiny koresponduje se sportovním charakterem vozu. Pracoviště řidiče se dvěma obrazovkami tvořícími jeden celek známe už z jiných mercedesů, jiná je tu třeba středová konzola tvarem evokující osmiválec. Na ní se nachází dotykové plošky s malými displeji, kterými si snadno můžete uzpůsobovat jednotlivé funkce vozu od akustiky výfuků po vysouvání zadního spoileru.

A nemyslete si, že je tohle auto vhodné jen pro samotáře milující rychlou jízdu. Byť se bavíme o nízkém voze se svažující se střechou, pro průměrně urostlého člověka je dostatek prostoru i na zadních sedačkách, kam se vejdou dva cestující. A když na to přijde, do kupé můžete umístit i dětskou autosedačku.

Elegantní vzhled s matným lakem, krásná kabina a úchvatná strojovna pod kapotou. Není divu, že si Mercedes nechá za raketu na kolech velmi dobře zaplatit. GT 4dveřové kupé sice seženete za méně než 2,5 milionu korun, avšak „jen“ se šestiválcem.

Kdo si chce užívat schopnosti tohoto auta se vším všudy a sáhne po nejvyšší testované motorizaci, musí mít na účtu necelých 4,4 milionu korun. Investice ale rozhodně nebude litovat.

Mercedes-AMG GT 4dveřové Coupé

Motor: V8, benzin
Objem: 3982 ccm
Výkon: 470 kW při 5500-6500/min
0-100 km/h: 3,2 s
Max. rychlost: 315 km/h
Spotřeba: 11,3 l/100 km
Základní cena: 4 356 000 Kč

Pracoviště řidiče je skvělé, ve voze se sedí nízko a vše důležité máte při ruce
Pracoviště řidiče je skvělé, ve voze se sedí nízko a vše důležité máte při ruce

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud