3. května 2019 • 09:14

Ohrožený druh. SsangYong představuje jeden z posledních „teréňáků“

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

Rexton od korejské automobilky SsangYong představuje jeden z mála posledních off-roadů s žebřinovým rámem na trhu. Všechny ostatní zabila konkurence módních SUV.



Značka SsangYong je čtvrtým největším výrobcem automobilů v Jižní Koreji. V Česku byla populární zejména na přelomu tisíciletí, poté ji trochu semlela zavedenější konkurence se záplavou sportovně-užitkových modelů. Po několikaleté absenci na českém trhu se SsangYong vrátil nejen s modelem Tivoli, ale především s rextonem, jemuž to opravdu moc sluší. Už na první pohled byste určitě neuhádli, že nejlevnější verze s pohonem zadních kol stojí lehce nad 700 tisíc.

Kabinu mohou rextonu závidět mnohá evropská i japonská SUV. Materiály jsou kvalitní, jejich zpracování bez připomínek.Foto Ondřej Lilling

Námi testovaná vyšperkovaná varianta se sedmistupňovým automatem původem od Mercedesu, připojitelným pohonem všech kol a moc hezkým interiérem prosvětleným hnědou kůží přitom stále vyjde na necelého 1,1 milionu. To na „teréňák“ s žebřinovým rámem z 82% vysokopevnostní oceli není vůbec špatné.

Podobné vlastnosti mimo zpevněné povrchy za přibližnou cenu dnes nabídnou snad jen přece jen více užitkové pick-upy. To SsangYong Rexton bez problémů obstojí i jako jediný vůz v rodině, s nímž se nemusíte bát ani do divadla. Díky délce 4,85 metru je uvnitř opravdu hodně místa. Potěší i zmíněná hnědá useň Nappa s prošíváním, standardní vyhřívaný volant pro nejvyšší výbavu a navigace. Ta sice nevypadá podle nejnovějších trendů, k cíli vás ale dovede. A je ve výsledku jedno, jestli destinace leží u asfaltky, nebo na vrcholu kopce, na nějž vede jen bahnitá cesta s vyjetými kolejemi. S nimi i dalšími překážkami si totiž rexton hravě poradí.

Většinu života stráví SsangYong Rexton na hladkých silnicích, kde se ukazuje ve velmi dobrém světleFoto Ondřej Lilling

Vůz se parádně chová i na běžných cestách. Atletické výkony od něj očekávat nemůžete, díky dieselu 2.2 o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m bez problémů zvládá občas hektické tempo dnešního světa. Navíc je skvěle odhlučněný, takže ho v kabině prakticky neslyšíte. Milovníky koní či karavaningu pak jistě nadchne možnost táhnout až třítunový přívěs. Silná moderní SUV za podobnou cenu přitom zvládají obvykle o půl tunu méně.

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI
Motor: R4, 2157 cm3, turbo
Výkon: 133 kW
Točivý moment: 400 N.m
Maximální rychlost: 181 km/h
Pohotovostní hmotnost: 2040 kg
Základní cena: 714 900 Kč

Sedmistupňový automat od Mercedesu je k mání pro všechny tři stupně výbav. Jeho cena se pohybuje od 47 900 Kč po necelých 60 tisíc. Za pořízení určitě stojí.
Sedmistupňový automat od Mercedesu je k mání pro všechny tři stupně výbav. Jeho cena se pohybuje od 47 900 Kč po necelých 60 tisíc. Za pořízení určitě stojí.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud