Ondřej Šámal (Auto Tip)
Auto
Začít diskusi (0)

Rexton od korejské automobilky SsangYong představuje jeden z mála posledních off-roadů s žebřinovým rámem na trhu. Všechny ostatní zabila konkurence módních SUV.

Značka SsangYong je čtvrtým největším výrobcem automobilů v Jižní Koreji. V Česku byla populární zejména na přelomu tisíciletí, poté ji trochu semlela zavedenější konkurence se záplavou sportovně-užitkových modelů. Po několikaleté absenci na českém trhu se SsangYong vrátil nejen s modelem Tivoli, ale především s rextonem, jemuž to opravdu moc sluší. Už na první pohled byste určitě neuhádli, že nejlevnější verze s pohonem zadních kol stojí lehce nad 700 tisíc.

Kabinu mohou rextonu závidět mnohá evropská i japonská SUV. Materiály jsou kvalitní, jejich zpracování bez připomínek.Kabinu mohou rextonu závidět mnohá evropská i japonská SUV. Materiály jsou kvalitní, jejich zpracování bez připomínek. • Ondřej Lilling

Námi testovaná vyšperkovaná varianta se sedmistupňovým automatem původem od Mercedesu, připojitelným pohonem všech kol a moc hezkým interiérem prosvětleným hnědou kůží přitom stále vyjde na necelého 1,1 milionu. To na „teréňák“ s žebřinovým rámem z 82% vysokopevnostní oceli není vůbec špatné.

Podobné vlastnosti mimo zpevněné povrchy za přibližnou cenu dnes nabídnou snad jen přece jen více užitkové pick-upy. To SsangYong Rexton bez problémů obstojí i jako jediný vůz v rodině, s nímž se nemusíte bát ani do divadla. Díky délce 4,85 metru je uvnitř opravdu hodně místa. Potěší i zmíněná hnědá useň Nappa s prošíváním, standardní vyhřívaný volant pro nejvyšší výbavu a navigace. Ta sice nevypadá podle nejnovějších trendů, k cíli vás ale dovede. A je ve výsledku jedno, jestli destinace leží u asfaltky, nebo na vrcholu kopce, na nějž vede jen bahnitá cesta s vyjetými kolejemi. S nimi i dalšími překážkami si totiž rexton hravě poradí.

Většinu života stráví SsangYong Rexton na hladkých silnicích, kde se ukazuje ve velmi dobrém světleVětšinu života stráví SsangYong Rexton na hladkých silnicích, kde se ukazuje ve velmi dobrém světle • Ondřej Lilling

Vůz se parádně chová i na běžných cestách. Atletické výkony od něj očekávat nemůžete, díky dieselu 2.2 o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m bez problémů zvládá občas hektické tempo dnešního světa. Navíc je skvěle odhlučněný, takže ho v kabině prakticky neslyšíte. Milovníky koní či karavaningu pak jistě nadchne možnost táhnout až třítunový přívěs. Silná moderní SUV za podobnou cenu přitom zvládají obvykle o půl tunu méně.

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI
Motor: R4, 2157 cm3, turbo
Výkon: 133 kW
Točivý moment: 400 N.m
Maximální rychlost: 181 km/h
Pohotovostní hmotnost: 2040 kg
Základní cena: 714 900 Kč

Začít diskuzi