Ondřej Šámal (Auto Tip)
Auto
Začít diskusi (0)

Korejská automobilka se po necelých třech letech vrací na český trh, a to hned s trojicí modelů. My jsme tentokrát vyzkoušeli ten nejmenší z nich.

V českých luzích a hájích se nám při vyslovení Jižní Koreje vybaví nejen kimchi, ale především dvojice tamních největších výrobců aut v podobě Hyundaie s Kiou.

Pamětníkům vytane na mysl také Daewoo (dnes GM Korea), jen málo z nás si ovšem s asijskou ekonomickou velmocí spojí také jméno SsangYong. Přitom v 90. letech patřila tato značka mezi oblíbence, dokázala totiž za slušné peníze nabídnout poctivé off-roady s rámovou konstrukcí, které později vystřídala neméně povedená SUV.

Značka u nás fungovala až do roku 2016, kdy v tichosti odešla. Její aktivity ovšem v Česku nedávno převzal nový importér, který k nám vedle vrcholného rextonu s parádními schopnostmi v terénu přivezl také dvojici menších crossoverů. Středně velký typ XLV je vlastně prodlouženým SsangYongem Tivoli, který představuje vstupní bránu do světa této trochu exotické značky. S atmosférickou benzinovou šestnáctistovkou a volitelným pohonem všech kol za 33 900 Kč představuje zajímavou alternativu k známějším malým crossoverům, jimž často dělá společnost přeplňovaný agregát.

V jednoduchosti je krása, tlačítka jsou navíc dost velká, tudíž je najdete i poslepuV jednoduchosti je krása, tlačítka jsou navíc dost velká, tudíž je najdete i poslepu • Petr Homolka

Námi zkoušený exemplář dostal ještě šestistupňový měničový automat za necelých 30 tisíc, s nímž se tivoli promění ve velmi příjemného společníka do města i okolí. Ke sprintování úplně není, protože nejlíp se mu dýchá ve středních až vysokých otáčkách. Jestliže ale po něm nebudete vyžadovat atletické výkony, udělá vám velmi dobrou službu už jen robustností a potenciálně bezproblémovým provozem. Takových modelů je přitom už jen jako šafránu.

Kvitujeme tuhou karoserii s krátkým zadním převisem, jenž nesvádí v rychleji projetých zatáčkách ke smyku. Mimo zpevněné povrchy se hodí asistent pro sjíždění z kopce, s nímž nemusíte křečovitě šlapat na brzdu. Zpomalování totiž obstará elektronika. Tu najdete také ve vzdušném interiéru. Hlavně do výšky je centimetrů opravdu nadbytek. K tomu se za necelých 13 tisíc můžete těšit z balíčku zahrnujícího mj. hlídání před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či rozpoznání dopravních značek. To v tomto segmentu zatím není zcela běžnou záležitostí.

SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI 4x4 AT

Motor: R4, 1597 cm3, benzin
Výkon: 94 kW
Točivý moment: 160 N.m
Maximální rychlost: 160 km/h
Spotřeba: 8,4 l
Pohotovostní hmotnost: 1325 kg
Základní cena: 413 700 Kč

Začít diskuzi