13. března 2015 • 12:55

Kolik stojí stáje F1? Miliardáři, chuďasové i neprodejné Ferrari

Autor: Patrik Vacek
Vstoupit do diskuse
0
  • První závod nové sezony se pojede už tuto neděli.První závod nové sezony se pojede už tuto neděli.FOTO: Koláž: iSport.cz

    Tenhle sportovní byznys spolkne ročně obrovský balík peněz. Vlastnit stáj formule 1, jejíž nová sezona startuje už tento víkend v Austrálii, si tak mohou dovolit jen opravdoví boháči, jejichž jmění je astronomické. Nejlevnější stáj Marussia Manor GP si můžete pořídit už za 2,2 miliardy korun. Nejslavnější tým Ferrari je v kategorii neprodejných. Vždyť jeho hodnota je pohádkových 34 miliard korun! Podívejte se na žebříček jednotlivých stájí podle jejich ceny.

  • 10. Manor - 2 250 000 000 Kč

    Jedním z jezdců bude letos také Brit Will Stevens.Foto EPA

    Tým byl loni na pokraji krachu. Noví investoři ho nakonec na poslední chvíli zachránili, ale otázkou je, jestli to není začátek konce. Monoposty ani jednou netestovali a sezonu začnou na loňských podvozcích. Pár dní před startem narychlo sehnali dva piloty, kteří s sebou přinesli sponzorské dary.

  • 9. Toro Rosso - 3 750 000 000 Kč

    Toro Rosso.Foto EPA

    Juniorský tým Red Bullu slouží hlavně na výchovu mladých jezdců právě pro potřeby mateřské stáje. Pro špičkový tým F1 se jim podařilo připravit Vettela, Ricciarda anebo Kvjata. Nyní dostali šanci nováčci Sainz a Verstappen. Nizozemec je v 17 letech nejmladším jezdcem v historii.

  • 8. Sauber - 3 875 000 000 Kč

    Felipe NasrFoto EPA

    Švýcarská stáj dlouhodobě balancuje nad propastí a zachraňuje se díky podpoře jezdců, kteří si za kokpit zaplatí. Švéd Ericsson za závodní sedačku ročně platí kolem půl miliardy korun. Jeho týmový kolega Brazilec Nasr skoro 700 milionů korun!

  • 7. Force India - 4 000 000 000 Kč

    Force IndiaFoto EPA

    Dokážou prohánět movitější soupeře, ale i tento indický tým se pere s dluhy. Velkou výhodou pro ně je podpora nejbohatšího člověka světa Mexičana Carlose Slima. Proto má v jejich formuli jisté místo Sergio Pérez. I Force India straší tím, že pro nedostatek financí nedokončí letošní ročník.

  • 6. Lotus - 6 125 000 000 Kč

    LotusFoto Reuters

    Loni prožili výsledkově strašidelný rok a podepsalo se to na odlivu sponzorů. Největší záchranou pro Lotus je angažmá Venezuelana Maldonada, který má v zádech podporu ropné společnosti PDVSA. Ročně za něj platí miliardu korun! To je slušná finanční injekce.

  • 5. Williams - 9 500 000 000 Kč

    WilliamsFoto Reuters
    Oblíbená britská stáj je ve formuli 1 od roku 1977 a za tu dobu získala 9 titulů v Poháru konstruktérů a 7 titulů pro mistra světa. Po období strádání patří opět ke špičce startovního pole. Letos touží po vítězství alespoň v jednom závodě.

  • 4. Mercedes - 14 000 000 000 Kč

    MercedesFoto Reuters

    Absolutně nejlepší stáj loňské sezony bude letos bezpochyby obhajovat mistrovské tituly. Němci nešetří a například do motorů Mercedes investují nemalé prostředky. Hodnota týmu půjde rozhodně nahoru.

  • 3. Red Bull - 6 000 000 000 Kč

    Red BullFoto EPA

    Výrobce energetických nápojů nemá rozhodně hluboko do kapsy a v ročnících 2010-13 jasně oponoval šampionátu v kokpitu se Sebastianem Vettelem. Letos Němec přešel do Ferrari a Red Bull zůstal u méně výkonných motorů Renault.

  • 2. McLaren - 20 000 000 000 Kč

    McLarenFoto EPA

    Sláva McLarenu poslední ročníky prudce uvadá. Naposledy se z vítězství radoval v sezoně 2012. Tým postrádá už 2 roky hlavního sponzora. Plusem je příchod automobilky Honda, která pro tým vyvíjí motory. Zatím to japonskému gigantovi ale moc nejde, a to je další velký problém britské stáje. Tradiční účastník F1 od sezony 1963 má však stále vysokou hodnotu.

  • 1.Ferrari - 34 000 000 000 Kč

    FerrariFoto Reuters

    Poslední titul slavila tahle italská stáj v sezoně 2007. Přesto je nejhodnotnějším týmem ze všech. Jako jediná absolvovala všechny sezony F1 od zahajovacího roku 1950. Vedení soutěže si chce tento klenot udržet na startu za každou cenu a dokonce Ferrari platí speciální bonus 4 miliardy Kč, že zůstává ve formuli 1.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud