7. května 2022 • 07:52

Verstappenovi v tréninku hořel monopost. Russell s Mercedesem první

Autor: mrs, čtk
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Opava - Bohemians: Rataj spálil obří tutovku
Jágr má vlastní bankovku. Na proces výroby šel osobně dohlédnout
VŠECHNA VIDEA ZDE

Spolehlivost monopostů Red Bullu je tento ročník velkým tématem. Zatímco před dvěma týdny v Imole to vypadalo, že se stáj z Milton Keynes vrací zpět na výsluní, v úvodních tréninincích v Miami se opět trápili. Max Verstappen se dokonce kvůli hořícím brzdám nedostal ani do měřeného kola druhého tréninku.



1. trénink

První trénink na premiérovou Velkou cenu Miami vozů formule 1 vyhrál Charles Leclerc z Ferrari. Lídr mistrovství světa zajel na trati v Miami Gardens o 71 tisícin sekundy rychlejší čas než George Russell z Mercedesu. Třetí byl se ztrátou necelých dvou desetin sekundy úřadující světový šampion Max Verstappen z Red Bullu, kterého trápil přehřívající se vůz.

Problémy v prvním tréninku řešil Leclercův týmový kolega Carlos Sainz, který měl defekt. Španěl ale nakonec zajel šestý čas. Nedařilo se Valtterimu Bottasovi, jenž dostal s Alfou Romeo smyk a po nárazu do bariéry poškodil zadní část vozu.

Pozitivní náznaky předvedl Mercedes. „Stříbrné šípy“ se v úvodu sezony potýkaly s poskakováním monopostu a do Miami přivezly balíček úprav. Vedle druhého Russella se do desítky vešel i jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa ztratil na vítězného Leclerca 858 tisícin sekundy a byl osmý.

První trénink: 1. Leclerc (Mon./Ferrari) 1:31,098, 2. Russell (Brit./Mercedes) -0,071, 3. Verstappen (Niz./Red Bull) -0,179, 4. Pérez (Mex./Red Bull) -0,203, 5. Gasly (Fr./AlphaTauri) -0,400, 6. Sainz (Šp./Ferrari) -0,430.

2. trénink

V druhém tréninku se jezdci na prvních třech místech vyměnili. Jako první dojel George Russell a za ním Charles Leclerc. Nejrychlejší trojici doplnil navzdory problémům s jízdními vlastnostmi závodník Sergio Pérez. To jeho týmový kolega Max Verstappen se do měřeného kola ani nedostal.

Mechanici ve snaze vyřešit problémy z prvního tréninku, vyměnili nizozemskému jezdci převodovku. Kvůli úpravám se dostal na trať o půl hodiny později, než bylo v plánu, ovšem technika opět zradila.

„Měl jsem problém s hydraulikou. Poté co jsem vyjel na okruh, nemohl jsem zatáčet a pak začaly hořet brzdy,“ popsal úřadující mistr světa. „Musíme se pokusit to dohnat v sobotu, ale tohle není jediný problém. Kvůli technické závadě jsme nezískali téměř žádné informace o trati a o tom, jakým směrem bychom se měli s autem vydat,“ dodal podrážděný Verstappen.

Velká cena se v Miami jede vůbec poprvé v historii. Před tréninky měli závodnici možnost vyzkoušet si zbrusu novou trať pouze na simulátoru. Proto je pro stáje klíčové před nedělním závodem posbírat co možná nejvíc dat o chování monopostu na trati a vlastnostech okruhu. Třetí trénink je na programu dnes v 19:00, kvalifikace startuje v 22:00.

Druhý trénink: 1. Russell 1:29,938, 2. Leclerc -0,106, 3. Pérez -0,212, 4. Hamilton (Brit./Mercedes) -0,241, 5. Alonso (Šp./Alpine) -0,434, 6. Norris (Brit./McLaren) -0,597.

Očima Tomáše Engeho

bývalý závodník Formule 1

Trend nových moderních tratí na městských okruzích se mi hodně líbí. Osobně jsem jel několikrát na městském okruhu v Monaku. Lidé se mě občas ptají, jaké to tam je. V Monaku se jede pořád mezi svodidly. Jinými slovy: každá drobná chyba se vám vymstí, protože narazíte do svodidla.

Asi nejznámějším úsekem v Monte Carlu je tunel. Ten je docela záludný. Hodně se mluví o tom, že je pro jezdce náročné prudké střídání světla a stínu. To samozřejmě taky, ale hlavně je tam dlouhá pravá zatáčka, která se utahuje. Je velmi rychlá a z tohoto důvodu také nebezpečná. Jenže na nových městských tratích je to vlastně standard.

Za mě palec nahoru. Někdo by mohl namítat, že je to nebezpečné, ale jezdci chtějí jezdit rychle a absolvovat rychlé zatáčky. O to větší je adrenalin a zážitek. Proto myslím, že piloti budou nadšení.

Okruh v Miami připomíná v určitých částech Džiddu – rychlé, dlouhé zatáčky mezi zdmi. Únikový prostor se ovšem zdá o trošičku větší než v Džiddě. Tím pádem by jezdci mohli mít větší možnost korekce. Mohou se dostat mimo trať, aniž by přitom narazili do zdi a musel vyjet safety car. Na druhou stranu každý safety car zamíchá strategií i pořadím a dělá závod zajímavější.

V Miami je to tam hlavně o show. Ve středu večer jsem se díval na představení jezdů a byla to neskutečná podívaná. Na místě, kde se pojede, udělali obrovské podium pro vyhlášení vítěze, snad největší v celé formuli 1, hrál tam DJ… Nedokážu si představit, co bude následovat příští rok v Las Vegas. To bude nepochybně absolutně monstrózní závod.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud