Schumacherovy nehody: na lyžích a na motorce, jen jednou v F1

Nejvážnější nehody Schumacher zažíval mimo kokpit formule 1.
Nejvážnější nehody Schumacher zažíval mimo kokpit formule 1.Zdroj: Koláž iSport.cz
mim
Strach o Schumachera
Začít diskusi (0)

VIDEO | Ani tak legendární pilot jako Michael Schumacher se během své úspěšné kariéry ve formuli 1 nevyhnul nehodám. Jenže téměř pokaždé od bouračky odkráčel nezraněn. To mimo kokpit bývala pro německého jezdce situace vážnější. Stejně tak je tomu i nyní, Schumacher leží po nehodě při lyžování v kritickém stavu v nemocnici s poškozením mozku.

Jednadvacet let trvala jeho kariéra ve formuli 1. Slavil sedm titulů mistra světa, zažil hned několik vážně vypadajících bouraček. Ale zranění ho potkalo jen při jedné z nich. Víc vážných nehod zažil Michael Schumacher ne jako pilot monopostu, ale na motorce a na lyžích.

V roce 2009 se zranil na závodním motocyklu, když spadl na dráze ve španělské Cartageně. Následky nehody nejprve nevypadaly vážně, plně se ale projevily až o několik měsíců později. To když se plánoval Schumacherův návrat k formuli 1. Pohmožděné krční obratle mu comeback o rok opozdily.

Včera pak Schumacher začal svůj zatím nejtěžší boj. Tentokrát si vážné zranění přivodil na sjezdovce po nárazu hlavou a s otokem na mozku je udržován v umělém spánku. Snad bude i teď mít takové štěstí, jaké míval na okruzích F1...

Kvalifikace na Velkou cenu Japonska 1991
První rok ve formuli 1 znamenal pro Michaela Schumachera první nehodu. Z jeho vozu sice létaly jiskry a šlehaly plameny, ale havárie tehdejšího pilota stáje Benetton stála jen pár modřin.

Velká cena San Marina 1995
Německý závodník ve velké rychlosti najel do bariéry z pneumatik, ale narozdíl od svého vozu skončil bez škrábance. Obhájce titulu z roku 1994 ale i navzdory této nehodě titul obhájil. Na další si musel počkat do roku 2000.

Trénink na Velkou cenu Belgie 1996
Havárie se Schumacherovi nevyhnuly ani v rudých barvách Ferrari. Při tréninku v belgickém Spa jeho monopost skončil mimo trať. Pilot však opět zůstal nezraněn.

Velká cena Kanady 1999
Bariéra s nápisem "Vítejte v Québeku" při kanadské Grand Prix 1999 přivítala nejen Schumachera. V poslední zatáčce montrealského okruhu na ní ztroskotal i legendární Damon Hill a Jacques Villeneuve a dostalo se jí přezdívky "zeď šampionů".

Velká cena Velké Británie 1999
První a poslední zranění v Schumacherově kariéře ve formuli 1. Jeho vozu selhaly brzdy a "Schumi" přišel o šanci na titul. Horší byly však následky bouračky, německý pilot ji odnesl dvojitou zlomeninou nohy. Přišel o šest závodů a vrátil se po 98 dnech. Na konci sezony triumfoval Mika Häkkinen.

Trénink na Velkou cenu Austrálie 2000
Ani ne rok po na okruhu v Silverstonu se zatajil fanouškům formule dech při tréninkové jízdě v Melbourne. Nebezpečně vypadající scény však měly šťastný konec, Schumacher jako už tolikrát vyvázl zcela bez zranění.

Velká cena Německa 2001
Ani na domácí scéně se Schumacherovi nehody nevyhnuly. V roce 2001 se ale o zdraví nemusel ani tak strachovat on jako spíš brazilský pilot Luciano Burti. Ten hned po startu narazil do německého konkurenta, který se nedokázal rozjet, a po sérii vzdušných kotrmelců skončil až na bariéře. Jenže i na Burtiho se usmálo štěstí: navzdory nebezpečné akrobacii se mu nic nestalo.

Velká cena Singapuru 2011
Poslední Schumacherovým karambolem před ukončením kariéry v roce 2012 byla bouračka v Singapuru. Tentokrát ale nebyl obětí, ale útočníkem. Najel do Jean-Erica Vergneho a do dalšího závodu si vysloužil penalizaci deseti míst.

Začít diskuzi