Motorismus
Začít diskusi (0)

Mají za sebou druhý cyklus předsezónního testování elitní třídy MotoGP. Tři dny Karel Abraham a Lukáš Pešek zkoušeli své stroje na malajském okruhu v Sepangu, zvykali si na motocykl specifikace CRT.

Oba čeští zástupci v královské třídě mistrovství světa silničních motocyklů zrychlili, zároveň se však také trošku s technikou trápili. V celkovém součtu všech tří dní zajel Abraham s Aprílií ART dvacátý nejrychlejší čas (2:04,066). Pešek skončil se Suterem BMW šestadvacátý (2:04,674). Nejrychlejší byl s tovární yamahou Španěl Jorge Lorenzo, který malajský okruh zvládl projet za 2:00,282 setin.

Karel Abraham závodil v minulé sezoně na ducati, nyní se sžívá s technikou CRT.Karel Abraham závodil v minulé sezoně na ducati, nyní se sžívá s technikou CRT. • Foto: karelabraham.com

Abraham tak na úřadujícího mistra ztratil přes 3,7 vteřiny, Pešek zase 4,3 vteřiny. „Nesplnili jsme cíl, který jsme si dali – dostat se pod dvě minuty a čtyři vteřiny. To mě dost štve, protože jinak to bylo dobré,“ konstatoval Abraham z týmu Cardion AB Motoracing. „Menší problém jsme měli s pneumatikami, které hodně rychle odcházely, měnili jsme je každých patnáct kol a bohužel v době, kdy jsme byli nejvíc rozjetí, nám nové došly.“

Abrahama může těšit fakt, že za sebou nechal zkušeného Colina Edwardse. V součtu motocyklů CRT byl celkově pátý, nejrychlejší byl v této kategorii Randy De Puniet taktéž s ART (2:02,863). „Není ale dobré, že na De Punieta a Espargara ztrácím,“ přiznal Abraham.

Tým IodaRacing Project a Lukáš Pešek neměli ani ve čtvrtek motocykl v té nejlepší formě. Po dohodě usedl český závodník na Suter BMW týmového kolegy Danila Petrucciho. A Pešek hned zajížděl podstatně rychlejší časy. V závěru dne dokonce italského kolegu porazil.

„Ve čtvrtek jsem jezdil opět na svém motocyklu, který na ostatní ale nestačil – na top speedu jsem byl o 10 km/h pomalejší. Na odpoledne mi tak tým zapůjčil motocykl týmového kolegy a já začal zajíždět rychlejší časy. S časem jsem spokojený,“ tvrdil Pešek.

Poslední testy před první Grand Prix Kataru se uskuteční v Jerezu ve dnech 23. až 25. března.

MotoGP testy – celkově za tři dny
1. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) 2:00,282 (2. den testování)
2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) 2:00,562 (3.)
3. Marc Marquez (Repsol Honda Team) 2:00,643 (3.)
4. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) 2:00,907 (2.)
5. Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) 2:01,062 (3.)
6. Alvaro Bautista (Honda Gresini) 2:01,078 (3.)
7. Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) 2:01,309 (3.)
8. Andrea Dovizioso (Ducati Team) 2:01,650 (3.)
9. Nicky Hayden (Ducati Team) 2:01,778 (2.)
10. Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) 2:02,023 (2.)
11. Andrea Iannone (Pramac Team) 2:02,566 (3.)
12. Michele Pirro (Ducati Test Team) 2:02,773 (3.)
13. Randy De Puniet (Power Electronics Aspar) 2:02,863 (3.) CRT
14. Aleix Espargaro (Power Electronics Aspar) 2:02,905 (2.) CRT
15. Katsuyuki Nakasuga (Yamaha Test Team) 2:02,946 (2.)
16. Ben Spies (Pramac Racing Team) 2:03,055 (3.)
17. Hector Barberá (Avintia Blusens) 2:03,155 (3.) CRT
18. Wataru Yoshikawa (Yamaha Test Team) 2:03,257 (2.)
19. Hiroshi Aojama (Avintia Blusens) 2:03,990 (2.) CRT
20. KAREL ABRAHAM (Cardion AB Motoracing) 2:04,066 (3.) CRT
21. Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) 2:04,102 (3.) CRT
22. Danilo Petrucci (CAME Iodaracing Project) 2:04,279 (2.) CRT
23. Takumi Takahaši (HRC Test Team) 2:04,512 (2.)
24. Michael Laverty (Paul Bird Motorsport) 2:04,546 (3.) CRT
25. Yonny Hernandez (Paul Bird Motorsport) 2:04,671 (2.) CRT
26. LUKÁŠ PEŠEK (CAME Iodaracing Project) 2:04,674 (3.) CRT
27. Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) 2:04,709 (2.) CRT
28. Bryan Staring (Honda Gresini) 2:05,313 (3.) CRT

Začít diskuzi