1. března 2017 • 13:46

Tabulka fotbalové ligy podle Facebooku či Twitteru: Na čele Sparta, za ní Plzeň

Autor:
TOP VIDEA
Plzeň - Dukla: V Plzni uctili památku Františka Rajtorala minutovým potleskem Plzeň - Dukla: V Plzni uctili památku Františka Rajtorala minutovým potleskem
Češi nasázeli Švédům osm branek! Ale kluci hráli skvěle i do obrany, konstatuje Francouz Češi nasázeli Švédům osm branek! Ale kluci hráli skvěle i do obrany, konstatuje Francouz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Komunikace na sociálních sítích je důležitou součastí marketingu fotbalových klubů. Generální partner nejvyšší české fotbalové ligy ePojisteni.cz proto vypracoval unikátní infografiku, která ukazuje, jak jsou jednotlivé kluby v této oblasti úspěšné. Suverénně nejlepším klubem je AC Sparta Praha, která má nejvíce fanoušků či followerů na nejrozšířenějších sociálních sítích, na Facebooku pak vítězí dokonce s více než stosedmdesátitisícovým náskokem oproti konkurenci.



 Společnost ePojisteni.cz, jednička na trhu online finančních služeb a zároveň generální partner nejvyšší české fotbalové ligy, sestavila ve spolupráci s agenturou eVisions žebříček, který představuje srovnání k 1.1.2017 napříč sociálními sítěmi Facebook, Instagram a Twitter a ukazuje také nárůst online fanouškovské základny za celý předchozí rok.

Mezi sociálními sítěmi je nejpopulárnější platformou Facebook, kde pražská Sparta dosáhla 264 545 fanoušků, čímž se jako jediná z českých klubů přehoupla nejen přes magickou stotisícovou hranici, ale dokonce výrazně přes její dvojnásobek. Na druhém místě se umístila FC Viktoria Plzeň s 91 906 fanoušky, následovaná ostravským Baníkem (85 178) a pražskou Slavií (76 783). Pokud bychom se podívali do zahraničních lig, tak FC Basilej posbírala již 2 007 000 fanoušků.

Pořadí klubů na Facebooku

„Chtěli jsme se podívat na zoubek online komunikaci jednotlivých klubů, které soutěží v 1. ePojisteni.cz lize a také zjistit, kdo má v tomto směru naopak mezery. Potvrdilo se, že leaderem je u nás stále Sparta, jak ukázal už výzkum z roku 2013, kdy už měla 127 000 facebookových fanoušků,“ uvedl Dušan Šenkypl, jeden ze zakladatelů ePojisteni.cz.

„Fanoušci Sparty jsou virtuálně rozhodně nejaktivnější, plzeňská Viktorka ale zase v posledních několika letech, včetně toho minulého, vede v domácí divácké návštěvnosti zápasů,“ doplnil Šenkypl.

Pořadí klubů na Instagramu

Pořadí úspěšnosti na sociálních sítích na prvních dvou příčkách kopíruje také Instagram a Twitter. SK Slavii Praha se zde ale oproti Facebooku podařilo vybojovat čestné třetí místo. FC Baník Ostrava se na Twitteru propadl na pozici čtvrtou, na Instagramu skončil dokonce až šestý. Je zřejmé, že hlavní platformou pro interakci s fotbalovými fanoušky je a pravděpodobně také zůstane sociální síť Facebook, který má ale také celkově nejvíce uživatelů.

Pořadí klubů na Twitteru

 
Z V R P Skóre B
1.  Plzeň 26 18 5 3 39:16 59
2.  Slavia 25 17 7 1 53:17 58
3.  Sparta 26 14 7 5 41:22 49
4.  Ml. Boleslav 26 12 9 5 40:27 45
5.  Teplice 25 11 7 7 33:22 40
6.  Zlín 26 10 8 8 32:29 38
7.  Jablonec 25 8 8 9 37:34 32
8.  Dukla 26 8 6 12 32:32 30
9.  Liberec 25 7 8 10 21:25 29
10.  Slovácko 25 6 11 8 24:31 29
11.  Karviná 25 8 5 12 33:41 29
12.  Brno 26 4 14 8 27:38 26
13.  Bohem. 1905 25 6 7 12 18:30 25
14.  Jihlava 26 5 8 13 21:41 23
15.  Hr. Králové 25 6 3 16 22:41 21
16.  Příbram 26 6 3 17 25:52 21