26. dubna 2015 • 23:23

Čtvrtý Prokop v Argentině vyrovnal české maximum, vyhrál Meeke

Autor: ČTK, iSport.cz
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Martin Prokop obsadil v Argentinské rallye čtvrté místo, kterým vyrovnal vlastní české maximum v mistrovství světa. Stejně dopadl v jihoamerické soutěži před třemi roky. První vítězství v kariéře při 56. startu v šampionátu vybojoval Brit Kris Meeke.



Prokop s fordem držel po většinu soutěže šesté místo. V poslední den vytěžil posun o dvě příčky z odstoupení soupeřů, kteří nezvládli závěrečné dvě rychlostní zkoušky.

"Skončilo to pro nás nejlépe, jak mohlo, a jsme bramboroví. Závod se nám vyvedl spíše po stránce strategie. Rozhodli jsme se dojet do cíle a neublížit autu, což se nám povedlo," uvedl Prokop na svém profilu na sociální síti. Vůz se snažil šetřit i proto, že jej před závodem prodal a do další rallye již nastoupí s novým modelem Fiesty WRC.

V jedenáctém měřeném testu skončil do té doby třetí Fin Jari-Matti Latvala, kterého zastavily potíže s motorem. Dvanáctou erzetu pak nedokončil Belgičan Thierry Neuville, který urazil kolo o kámen. Místo něj se na čtvrté místo posunul Prokop, který na Neuvilla před závěrečným testem Condor na 16,3 km ztrácel přes minutu.

Od třetího Brita Elfyna Evanse dělily českého jezdce v cíli čtvrté letošní soutěže téměř tři minuty. "Letošní Argentina se jela spíše ve stylu dakarského závodu než jako klasická rallye. Tratě byly extrémně rozbité, plné velkých kamenů, brodů a nástrah, takže jsme brzy pochopili, že rychlostí nic nezmůžeme," řekl Prokop ČTK.

"Kamenů bylo letos tolik, že se jim nedalo úplně vyhnout, a tak se to lišilo jen podle toho, kdo měl vážně poškozené auto. My jsme to zvládli jen s malými problémy," doplnil.

Argentinská rallye skončila dvojnásobným triumfem Citroënu, neboť za Meekem se umístil se ztrátou 18 sekund Nor Mads Östberg. Francouzský tým přitom čekal na vítězství v MS od srpna 2013, kdy v Německu vyhrál s citroënem Španěl Dani Sordo.

"Tohle vítězství je pro Colina," věnoval Meeke premiérový triumf svému velkému vzoru Colinu McRaeovi, jenž byl v roce 2002 posledním britským pilotem, který vyhrál závod MS. Skotský jezdec zahynul v roce 2007 při havárii vrtulníku.

Lídr průběžného seriálu šampionátu Sébastien Ogier skončil až sedmnáctý, když doplatil na problémy v první i druhé etapě. V jeho sbírce tak argentinský triumf nadále chybí. I kvůli tomu zástupci továrního týmu Volkswagen teprve podruhé od vstupu do kategorie WRC v MS chyběli na stupních vítězů.

Argentinská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën DS3) 3:41:44,9,
2. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -18,1,
3. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -3:27,4,
4. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -6:26,1,
5. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -10:46,7,
6. Al Kasímí, Patterson (SAE, Brit./Citroën DS3) -11:19,9.

Průběžné pořadí MS (po 4 ze 13 závodů):

1. Ogier (Fr./Volkswagen Polo R WRC) 84 b.,
2. Östberg 51,
3. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo R WRC) 47,
4. Evans 41,
5. Neuville (Belg./Hyundai i20 WRC) a Meeke oba 35,
...8. Prokop 26.

Pořadí týmů:

1. Volkswagen 103,
2. Hyundai a Citroën oba 85,
4. M-Sport Ford 68,
5. Jipocar Czech National 32.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud