1. července 2022 • 14:09

Nejlepší práce s fanoušky a marketing v lize? Vládne Sparta, blýskli se i další

Autor: iSport.cz
Vstoupit do diskuse
2
Video se připravuje ...
TOP VIDEA
SESTŘIH: Nottingham - West Ham 1:0. Souček a Coufal stále bez bodu
SESTŘIH: Sparta - Olomouc 2:0. Jasný zápas pro Letenské, trefili se Karabec a Höjer
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nejlepší sportovní marketing a práce s fanoušky v české fotbalové lize? V anketě Ligové fotbalové asociace (LFA) obhájila své výsadní postavení pražská Sparta a získala tak opět Cenu Lukáše Přibyla. Mezi kluby druhé nejvyšší soutěže zvítězila Dukla. Do hlasování se kromě samotných klubů zapojila řada významných osobností z oboru sportovního marketingu v Česku.



Kromě práce s fanoušky se hodnotila i souhrnně aktivita marketingových oddělení a její efekt, výsledky i progres, který daný klub v oblasti marketingu za uplynulou sezónu prodělal. Trofej pojmenovaná po uznávaném funkcionáři Lukáši Přibylovi je udělována pravidelně od sezony 2015/16.

V hlavní kategorii dostávaly kluby FORTUNA:LIGY hlasy od zástupců LFA, mediálních partnerů ligy, samotných šestnácti klubů a členů odborné poroty, ve které zasedli zástupci komerčních subjektů, influencerů i pedagogické obce. Za vedoucí Spartou, která získala významně nejvíce bodů, se seřadila Plzeň a ostravský Baník.

„Sparta předvedla v marketingových kampaních opět svou dominanci a udává trendy v jednotlivých oblastech mezi českými nejen fotbalovými kluby. Na pomyslných medailových pozicích se umístily kluby, které v uplynulém ročníku shodně slavily klubové jubileum a na jejich komunikaci to bylo hodně znát,“ oznámil Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA.

Mezi kluby druhé nejvyšší soutěže byl model hlasování totožný a na prvním místě se umístila pražská Dukla před brněnskou Zbrojovkou a Slezským FC Opava. „Ve složitých podmínkách doznívající pandemie COVID-19 vznikla celá řada zajímavých a kvalitně realizovaných projektů. Nejen my uvnitř LFA, ale i odborníci v rámci Ceny Lukáše Přibyla pozitivně hodnotili progres, kterých dosáhly i menší kluby. Velmi nás těší, jak komplexně drtivá většina našich klubů přistoupila k válečnému konfliktu na Ukrajině. Rychlost a šíře pomoci od profesionálních klubů jako například od pražské Slavia je úžasná,“ ocenil práci profesionálních českých klubů v oblasti práce s fanoušky Štěpán Hanuš.

Anketu už počtvrté opanovala Sparta. „Odhlédnu-li od skutečnosti, že kluby mají velmi odlišné personální a finanční možnosti věnovat se marketingovým aktivitám, musím opět nejlépe hodnotit pražskou Spartu,“ uvedl ve svém hodnocení PhDr. Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu na FTVS.

„Aktivační marketing, jak sama Sparta nazývá svoji práci s daty v digitálním systému Sparta ID, je v praxi českých profesionálních klubů, nejen fotbalových, prozatím nedostižný. Pozitivně hodnotím ale také její aktivity, které nejsou realizovány přímo s cílem zvýšit prodej vstupenek či merchandisingu, ale spadají do oblasti společenské odpovědnosti (CSR),“ dodal za všechny jeden z členů odborné poroty PhDr. Jan Šíma.

Vedle hlavních kategorií se dostalo na významné ocenění řady dalších klubů i ve vedlejších kategoriích, kde se Marketingová komise LFA rozhodla vyzdvihnout vždy až tři povedené činy klubů v pěti oborových oblastech.

1. AC Sparta Praha 96 bodů
2. FC Viktoria Plzeň 46 bodů
3. FC Baník Ostrava 37 bodů
4. SK Slavia Praha 27 bodů
5. FC Slovan Liberec 16 bodů
6. SK Sigma Olomouc 6 bodů
7. FC Hradec Králové 4 body
8. FK Jablonec 3 body
9. SK Dynamo Č. Budějovice 2 body
10. 1. FC Slovácko 1 bod
. FC FASTAV Zlín 1 bod
. Bohemians Praha 1905 1 bod

Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   1. FC Slovácko - nový klubový web

o   AC Sparta Praha - mobilní aplikace

o   FC Viktoria Plzeň - PPC kampaně

Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Slovan Liberec - klip "Vítěj zpět, Theo!"

o   FC Baník Ostrava - film "Nejlepší u nás"

o   SK Slavia Praha - magazín Halftime

Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   AC Sparta Praha - stream 24 hodin pro Ukrajinu

o   FK Teplice - aktivity nadačního fondu

o   FC FASTAV Zlín - Růžový movember

Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Hradec Králové - autobusové zájezdy pro fans

o   FK Pardubice - vlakový výjezd na zápas

o   SK Sigma Olomouc - fanzony při domácích zápasech

Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Baník Ostrava - oslavy výroční 100 let

o   FC Viktoria Plzeň - oslavy výročí 110 let

o   SK Dynamo České Budějovice - klubové muzeum

Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Zbrojovka Brno - Zbrojovák ID

o   FK Dukla Praha - CRM systém

o   Slezský FC Opava - online přenosy

Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FK Dukla Praha - Dukla nemá fanoušky

o   FC Zbrojovka Brno -  video obsah a archivem

Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Zbrojovka Brno - podpora dárcovství krve

o   FK Dukla Praha - pomoc Ukrajině

o   Slezský FC Opava - Nadační fond Slezský Slezsku

Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Zbrojovka Brno - sledování zápasů z vířivky

o   FK Dukla Praha - rekonstrukce VIP prostor

Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):

o   FC Zbrojovka Brno - zápas přípravek proti A týmu

o   FK Dukla Praha - prohlídky Julisky

o   Slezský FC Opava - Plot legend

Vstoupit do diskuse
2

FORTUNA:LIGA - první fotbalová liga 2022/2023

Nejvyšší česká fotbalová soutěž FORTUNA:LIGA se i v sezoně 2022/2023 odehraje ve formátu s nadstavbou.

Titul obhajuje Viktoria Plzeň.

Dresy iSport Index Sestřihy zápasů VIDEO momenty Fantasy liga

Stránky klubů: Viktoria Plzeň * Slavia Praha * Sparta Praha * Baník Ostrava

Fotbal dnes * Fotbalové vybavení * Fotbalové dresy * Kopačky na Heureka.cz





Články odjinud


Články odjinud