Tohle by byla rána nejen pro samotnou Slavii, ale v konečném důsledku i pro celou českou ligu. Reálně totiž hrozí, že červenobílí po posledním květnovém dnu již nebudou účastníky nejvyšší fotbalové soutěže v Česku. A jedno je jisté. Pokud by se tak stalo, následky by pocítili nejen fanoušci z Edenu, ale nepřímo by se sestup slavného klubu promítl i do dalších zápasů přístího ročníku.
Tento scénář může být vnímán jako divoký, zároveň je však jeden z možných. Bohemians porazí v posledním kole Plzeň, Olomouc zvítězí v Liberci a Slavia nevyhraje v Ostravě. Taková konstelace by znamenala, že Slavia spadne do druhé ligy. A pro celou elitní tuzemskou soutěž by to byla docela rána.
„Tradice Slavie je nenahraditelná. Výkonnostně na tom sice v posledních letech není ideálně, ale i tak je pro ligu důležitá. Třeba její derby se Spartou bývá vyprodané, tahle rivalita by chyběla,“ říká Jakub Dlouhý, šéf společnosti Concept One, která působí v marketingu v českém fotbale.
Ubylo by diváků
Problém by to byl pro televizní společnosti, které ligu vysílají. Slavia se v letošní sezoně, kdy se z každého kola přenášely čtyři zápasy, objevila v 29 kolech hned 24x, patří totiž mezi čtyři nejsledovanější týmy ligy ze strany televizních diváků. Vícekrát byla v televizi jen Sparta (28x), Plzeň měla stejně přenosů jako Slavia (24) a s odstupem poté následují Teplice (17x v televizi).
Ubylo by lidí na stadionech. Ačkoliv hrají sešívaní o záchranu, chodí do Edenu po Spartě, Plzni a Teplicích čtvrté nejvyšší návštěvy v lize. Průměr fandů na domácích duelech Slavie v letošní sezoně činí 6189 diváků. Celkově i s venkovními zápasy se Slavia těší třetímu nejvyššímu zájmu fanoušků, průměr na jedno utkání červenobílých je letos 6121 divák.
DALŠÍ INFORMACE O SLAVII A JEJÍM PŘÍPADNÉM SESTUPU ČTĚTE V ÚTERNÍM VYDÁNÍ DENÍKU SPORT.