PŘÍMO Z HAMBURKU | Adidas, Nike, Puma… To zná každý. Ale říká vám něco značka Pantofola d'Oro? Právě v těchto kopačkách od italské společnosti hraje už nějakou dobu Antonín Barák. Navazuje tak na Johana Cruijffa, Roberta Manciniho, Paola Di Cania či Alessandra Del Piera. Jak k tomu došlo?
Hlavní tváří značky se stal záložník Fiorentiny poté, co začal mít problémy s patou. Dřív, z Hellasu Verona, Udine nebo Slavie, si Baráka možná pamatujete v botách od Nike a Adidasu. Ještě teď najdete fotky, jak v nich hraje a levačkou se mazlí s míčem. Jenže když propukly několikaměsíční problémy se zády, které se objevily po přetěžování jedné nohy právě z důvodu silného zánětu paty, pídil se po změně.
Vyzkoušel typy od Pumy, New Balance, Under Armour… Snad všechny, na které si vzpomenete. Potíž byla v tom, že ani na míru šité top modely, jež v krámu koupíte za stovky eur, mu nevyhovovaly. Vystřihoval si zevnitř polstrování, aby patě ulevil.
Vše marné. Než se mu díky agentovi objevila možnost spolupráce s marketingovou expertkou se zkušenostmi z Juventusu. A ta příbramskému rodákovi doporučila Pantofola d’Oro. A povedlo se!
Barák s italskou firmou podepsal sponzorskou smlouvu, která mu garantuje finanční profit. Ale hlavně to nejdůležitější: po měsících trápení u ní našel maximální spokojenost v podobě komfortní, velmi lehoučké „střelky“ z pravé kůže. Chodidlo je jak v pokojíčku.
Na Apeninském poloostrově, ale i teď v rakouském Schladmingu či na EURO je na Barákovi krásně znát, že bílé kopačky s černou podrážkou, českou vlajkou a iniciály A. B. nechce zout. Už žádné experimenty, žádné rozlišování na tréninkové a zápasové modely nebo něco takového. K Barákově image již stoprocentně patří bílé italské „pantofle“ s umělohmotnými špunty, takzvané lisovky (lisokolíky nosí jen výjimečně a kolíky vůbec) a zahrnuté stulpny s mini chrániči.
Proti Gruzii je s nejvyšší pravděpodobností ukáže fanouškům od začátku duelu. A třeba předvede parádu jako Cruijff nebo Del Piero. Česko ani Pantofola d'Oro by se nezlobily.