Žlutomodrý Eden hnal v úterý večer Ukrajinu, naopak čeští hráči byli i po výhře 3:2 z atmosféry rozladění. „Tohle je strašidelné,“ neskrýval po utkání záložník Václav Černý. Asociace den po zápase v prohlášení vysvětluje, proč došlo k tomu, že se ke vstupenkám ve vysokém počtu dostali příznivci hostů. Do budoucna slíbila zvýhodněný program pro nejvěrnější fanoušky.
Šlo o smutný pohled. Zatímco v Tbilisi panuje fotbalová euforie a gruzínští fanoušci vyprodali na zápas s Českem téměř 30 000 vstupenek, o tři dny později se Tomáš Souček a spol. domácího prostředí v Edenu nedočkali.
Na úterní zápas dorazila velká většina ukrajinských fanoušků se žlutomodrtými barvami, kteří snadno překřičeli domácí příznivce. „Přece nemůžeme dopustit, aby se takhle lístky prodaly. Jak tohle můžeme dopustit? To raději budu hrát na prázdném stadionu,“ zlobil se záložník Václav Černý.
FAČR den po utkání vysvětlila, kde byl problém. „Od začátku volného prodeje trvalo měsíc, než byl zápas definitivně vyprodaný. Nejednalo se tedy o situaci, kdy by jakákoliv fanouškovská skupina vykoupila vstupenky během krátké chvíle a na jiné zájemce by lístky nezbyly,“ napsala asociace v prohlášení.
Na Strahově vyvíjí program, kterým by ocenili věrné fanoušky. Věc, která už nějakou dobu výborně funguje na Spartě, Slavii, Plzni nebo i v jiných českých klubech. Zájem o své fanoušky se českým organizacím vyplácí, úroveň ligy se zvedá a návštěvnost roste.
„Součástí nového systému mimo jiné bude i zvýhodnění věrných fanoušků při prodeji vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy, a tento prvek tak pomůže i při prodeji vstupenek na méně atraktivní utkání,“ slibuje FAČR.
Celé prohlášení FAČR„FAČR zvýhodnila hned několik fanouškovských skupin (fanoušci, kteří podpořili českou reprezentaci na Euru, členové FAČR s digitální kartou, permanentkáři Slavie, děti do 150 centimetrů a senioři nad 63 let), ať už slevou, ale zejména týdenním přednostním startem prodeje vstupenek. Od začátku volného prodeje trvalo měsíc, než byl zápas definitivně vyprodaný. Nejednalo se tedy o situaci, kdy by jakákoliv fanouškovská skupina vykoupila vstupenky během krátké chvíle a na jiné zájemce by lístky nezbyly. Zvýšený zájem ukrajinských fanoušků asociace očekávala. Už jenom proto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Nicméně osmdesát procent nákupů vstupenek bylo uskutečněno z českých e-mailových adres. Omezit nákup vstupenek pouze na české e-maily či IP adresy nebo zvolit nějakou formu adresného ticketingu by proto nemělo výrazný efekt. Asociace od jara pracuje na vytvoření vlastního CRM systému. Jeho součástí mimo jiné bude i zvýhodnění věrných fanoušků při prodeji vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy, a tento prvek tak pomůže i při prodeji vstupenek na méně atraktivní utkání. Tuto agendu bude zajišťovat nově zřízená pozice fan development manažera, kterou se asociace už dříve rozhodla obsadit a která bude oblast fanouškovství dále rozvíjet.” |
Z | V | R | P | Skóre | B | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Gruzie | 2 | 2 | 0 | 0 | 5:1 | 6 | |
2. Albánie | 2 | 1 | 0 | 1 | 2:2 | 3 | |
3. Česko | 2 | 1 | 0 | 1 | 4:6 | 3 | |
4. Ukrajina | 2 | 0 | 0 | 2 | 3:5 | 0 |