Byl to největší fotbalový přestup minulého roku. Útočník Cristiano Ronaldo se rozhodl seknout s úspěšným angažmá v Realu Madrid a zamířil za novou výzvou do Juventusu Turín. Ten za něj musel vysázet pořádný balík, investované prostředky se vedení ale pomalu začínají vracet. Portugalská hvězda kromě celé hry pozvedla i marketing a klubovou značku. Pomůže také ke kýžené trofeji?

Ronaldův přestup byl pro oba kluby naprosto zlomový. Zatímco jeho bývalý zaměstnavatel Real Madrid, se kterým třikrát v řadě vyhrát slavnou Ligu mistrů, se z jeho odchodu vzpamatovává prakticky doteď, Juventus si může mnout ruce. Lepší nákup snad ani udělat nemohl.
Portugalský snajpr se dokázal za dva měsíce zcela aklimatizovat a přepnut na italský mód. V úvodních třech ligových kolech se sice neprosadil, jakmile však dvěma trefami skolil Sassuolo, šly jeho výkony prudce nahoru. Nedvěd a spol. nemusí vynaložených 100 milionů eur, což je v přepočtu přes 2 a půl miliardy korun, litovat. Ba naopak.
Pětinásobný držitel zlatého míče má ve své premiérové turínské sezoně fantastickou bilanci. Za „Starou dámu“ během 32 soutěžních zápasů nasázel již 21 branek, k tomu si připsal dvanáct asistencí. Celkově se podílel na více než polovině z celkových 64 gólů. Stal se klíčovým tahounem.
Ačkoli celý kádr trenéra Massimiliana Allegriho má velkou kvalitu, především díky Ronaldovi je momentálně tam, kde je. V domácí soutěži si během 24 kol vybudoval třináctibodový náskok na druhou Neapol. 33letá hvězda zařídila také vítězství v italském Superpoháru nad AC Milán, když jako jediná dokázala rozvlnit síť.
Úspěšné výsledky však nejsou zdaleka tím jediným, co „CR7“ turínskému velkoklubu přinesl. Výrazně pozvedl také jeho marketing a značku. Juventus je nyní ve světě mnohem větším pojmem než kdykoli předtím. Když dal do prodeje dresy s Ronaldovo jmenovkou, fanoušci je vyprodali za pouhý měsíc.
Jak uvádí španělský deník Marca, portugalcův příchod se okamžitě projevil i na profilech Juventusu na sociálních sítích. Ty zaznamenaly 30procentní nárůst nových uživatelů. To je neuvěřitelné číslo. Turínský klub, pokud vezmeme v potaz všechna dostupná média, začalo od července na internetu sledovat přes 16 milionů lidí.
Už jen profil „černobílých" na stále populárnějším Instagramu získal díky Ronaldovi 10 milionů nových odběratelů. Většímu zájmu se těší také příspěvky na Twitteru, kam přibylo téměř 11 procent sledujících, a samozřejmě na Facebooku. Tam se připojilo kolem tří milionů osob.
A co je možná vůbec nejdůležitější, Juventusu výrazně stoupla návštěvnost na domácích zápasech. V tomto ročníku si na turínský stánek našlo cestu o 4,54 procent příznivců více než v minulé sezoně.
„Stará dáma“ se nyní připravuje na večerní osmifinále Ligy mistrů proti Atlétiku Madrid. Právě Ronaldo, který ještě loni ve Španělsku působil, by mohl být rozhodujícím faktorem. "Je nejlepší na světě, s ním máte mnohem větší šanci na vítězství, není však garantované. Celý tým musí podat dobrý výkon,“ citoval trenéra Allegriho server Daily Mail.
Duel na Wanda Metropolitano bude podle něj vyrovnaný. "Bude to zápas dvou vyrovnaných týmů se skvělou organizací. Atlétiko má dobře propracovanou a silnou defenzivu, Pokud chceme vyhrát, musíme tvrdě pracovat a mít štěstí, protože Liga mistrů je taková.“
Jak Ronaldo pozměnil Juventus | |
Nárůst nových uživatelů na sociálních sítích | 30 procent |
Noví sledující všech sociálních médií | 16 milionů |
Noví sledující na Instagramu | 10 milionů |
Noví fanoušci na Facebooku | 3 miliony |
Rozdíl v návštěvnosti domácích zápasů | 4,54 procent |
Liga mistrů na O2 TV Sport |
Utkání mezi Atlétikem Madrid a Juventusem Turín můžete sledovat živě na stanici O2 TV Sport. Moderátor Petr Svěcený přivítá už od 20.25 ve studiu bývalé fotbalisty Tomáše Ujfalušiho a Martina Jiránka. |