Letadlo smrti bylo těsně před vyřazením z provozu
Zákaz létání do států Evropské unie. Nedodržování bezpečnostních předpisů. Letadla vyřazená z provozu. Tak skandální povět má soukromá letecká společnost Yak Service, s jejímž letadlem JAK- 42 se zřítil ruský hokejový tým Lokomotiv Jaroslavl. V troskách zahynuli tři čeští hokejový mistři - Jan Marek, Karel Rachúnek a Josef Vašíček.
Letoun krátce před 16. hodinou odpoledne místního času (14 hod. SELČ) odstartoval z letiště Tunošna u Jaroslavle, které leží zhruba 200 km severovýchodně od Moskvy.
Už v prvním momentu, co bylo letadlo ve vzduchu, se naklonilo na levou stranu. Zřejmě kvůli poruše motorů nenabralo dostatečnou výšku a narazilo do antény vysílače, která byla nedaleko letiště.
Letadlo začalo okamžitě hořet, rozlomilo se na dvě poloviny a dopadlo na zem, asi půl kilometru od ranveje. Přední polovina letadla skončila v řece Volha, ocasní část na pevnině. Trosky letounu jsou podle ruských médií rozesety asi 4 kilometry od letiště. Ze stroje zbyly jen ohořelé kusy plechu.
Není vyloučeno, že se piloti pokusili nouzově přistát na řece. Vše ale objasní až záznamy z černých skříněk.
Letadlo smrti patřilo Ruské kosmické agentuře, která ho pronajímala soukromým společnostem. Do provozu bylo uvedeno v roce 1993. V minulosti převážel například ruské astronauty. Ruská média uvedla, že letadlo mělo být za tři týdny vyřazeno z leteckého provozu.
Společnost, která letadlo provozovala, měla zákaz létat do Evropské unie. Důvodem byly špatné bezpečnostní podmínky. Na území Ruské federace létat mohla. Kvůli mírným bezpečnostním předpisům nyní v Rusku zahynul celý tým hokejového klubu Lokomotiv Jaroslavl včetně tří českých hráčů.

Letadlo Jakovlev Jak-42
Jedná se o třímotorový proudový letoun, který začal být vyvíjen na začátku 70.let. Od té doby byly ale několikrát změněny jeho konstrukční parametry. Byly pro něj také vyvíjeny zcela nové motory, což není v letecké praxi obvyklé.
Letecký publicista Martin Velek v České televizi řekl, že je to stroj, který v Rusku podstatě dožívá a není perspektivní. Konstrukční vada byla podle Veleka příčinou zatím pouze jedné jeho nehody. Strojů bylo vyrobeno nejméně 185.