Záludné pravidlo! Karlovy Vary vypeklo (ne)zakázané uvolnění

Od letošní sezony platí v hokejové extralize nová pravidla. Tím nejzáludnějším je nové vyložení zakázaného uvolnění. Hráči Karlových Varů totiž zapomněli, že když vyhodí kotouč přes všechny čáry, může se stále ještě hrát. A stálo je to gól!
Ještě donedávna platilo, že když hráč vyhodí ze svého pásma kotouč, který přejede všechny čáry, pískne rozhodčí zakázané uvolnění a vrátí hru zpátky. Jenže letos je všechno jinak, funkcionáři se totiž inspirovali u zámořské NHL. Posuzování závisí na konkrétní situaci, v zásadě ale rozhodčí nepíská, když se kotouče jako první dotkne hráč týmu, který puk vyhodil. Více o nových pravidlech ZDE >>
Pochopit pravidlo je tedy vcelku jednoduché, v praxi už je to trochu horší. Někteří hráči na něj totiž občas zapomenou. Přesně to se stalo ve druhém extraligovém kole v utkání mezi karlovarskou Energií a Vítkovicemi. Domácí obrana zamrzla, vítkovický Michael Vandas však ne. Ještě se rychle zeptal rozhodčího, jestli pískat bude, a ihned se za kotoučem pustil.

Když karlovarským hráčům došlo co udělali za chybu, hned se vrhli k bráně. Jenže už bylo pozdě. Vandas zpoza klece nahrál najíždějícímu Svačinovi, ten kotouč poslal zcela volnému Ondřeji Romanovi a mohl se slavit gól na 2:1!
Dost možná Energii stál tento gól celý zápas. Ten totiž skončil výhrou 4:3 pro hostující Vítkovice, karlovarští hráči tak na první bod stále čekají. Zatím se musí spokojit s poslední příčkou tabulky.