Pavel Ryšavý
3. ledna 2022 • 15:21

Učit se od NHL, umí zaujmout. Dokazují to akce typu Winter Classic

Vstoupit do diskuse
1
TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

KOMENTÁŘ PAVLA RYŠAVÉHO | Když si projedete vedení NHL, tak vás trkne, že musí mít nejspíš i svého viceprezidenta přes vymotávání toaletního papíru na záchodě. Lidí ve vedení je hodně, lidí, kteří pro ligu pracují, ještě daleko víc. Jaký je NHL kolos, si uvědomíte při akci typu zápasů pod širým nebem. Nic nejede ve formátu „ono to třeba nějak dopadne“. Naopak, myslí se na každý detail, který nejspíš ani v reálu nenastane. Ale jste na něj připraveni. Nenechat se překvapit je klíčem k úspěchu. 



V hokeji je první vítězství, hra o body, o pohár. Jenže stejně tak je zásadní i show, kterou lidem nabídnete. NHL dobře chápe, že musí na mediálním trhu uspět, urvat si svoje místo.

Důkazem je třeba i systém, kam se nahrávají fotky a videa ze zápasů a rozbruslení. Hráči, kteří jsou aktivní na sociálních sítích, se do něj dostanou pár tahy v telefonu, zadají svoje jméno a mají složku, kam sypou svoji práci profi agentury i kluby. Všechno na jedné hromadě.

Jak oslovit nové fanoušky? Kde je najít? Teoreticky je cesta k nim mnohem snazší než dřív, každý má v ruce telefon. Prakticky je ale těžší, protože vy je musíte umět zaujmout, vecpat se jim tam. Nikdo nebude už nutit Sidneyho Crosbyho, aby si zakládal účet na Instagramu. Ale co se týká mladých hvězdiček, jde o nutnost.

Sami hráči chápou, že budují svoji značku, posilují svoji cenu. Kdo to nedělá? Hraje jen hokej. Ale připravuje se i o miliony dolarů, které může vynést reklama. Proto funguje NHL i úplně jinak, než třeba česká nejvyšší soutěž. Pro popularitu se dělá maximum, chápe proč.

Utkání pod širým nebem pořádá s lidmi i bez lidí. Vidíte průlety dronu kabinami při Winter Classic, a když přístroj dosedne na plochu, sestřelí ho hráči St. Louis. Štáb lidí, který posouvá hokej dál, chápe trendy a šlape na plyn. Neslyšíte otázky, jestli to musí být. Musí.

Vstoupit do diskuse
1
Články odjinud


Články odjinud