Přestup Alonsa byl šok. Další ze série špatných rozhodnutí, nechápu to

Fernando Alonso po sezoně přestupuje do týmu Aston Martin. Tohle rozhodnutí je tedy docela šok. Španělskému jezdci se přezdívá mistr špatných rozhodnutí a já se obávám, že jedno takové udělal i tentokrát.
Poté, co se Fernando Alonso stal v letech 2005 a 2006 mistrem světa s Renaultem, se rozjela šňůra rozhodnutí, které pro jeho kariéru nebyla dvakrát nejšťastnější. Rok byl v McLarenu, pak zpátky do Renaultu, k Ferrari, pak znovu do McLarenu a nakonec dvouletá pauza… Teď ještě přidal přestup z Alpine do Aston Martin – potápějícího se týmu vedeného člověkem, který sice umí vyrábět a prodávat oblečení, ale motorsportu nerozumí. Vůbec tohle rozhodnutí nechápu a zřejmě nebudu sám.
Fernando je špičkový jezdec, o tom žádná. Myslím ale, že v jeho čerstvých jednačtyřiceti letech by mu víc sedělo IndyCar, Nascar, DTM, Le Mans nebo třeba Dakar, který už si jednou vyzkoušel. Místo toho aby závodil v těchto soutěžích a měl fanoušky po celém světě, teď bude bojovat s blázny kolem 15. místa ve formuli 1, bude na ně nadávat a cítit se frustrovaný.
Fernando na tom bude příští sezonu určitě hůř než v Alpine. Je to jen moje domněnka, ale myslím, že Aston Martin nemá na to, aby v budoucnu atakoval první desítku. Samozřejmě, může se zlepšit.
Například v roce 1999 se takto nečekaně podařilo získat třetí místo v Poháru konstruktérů Jordanu. V roce 2009 se zase o naprosté překvapení postaral Brown, který vyhrál šampionát. Po úspěšné sezoně byl pak Brown prodán Mercedesu, kterému trvalo snad další čtyři roky, než se opět dostal na vrchol. A to se přitom jednalo o Mercedes, který měl neomezený rozpočet. Trvalo jim strašně dlouho, než našli správné a schopné lidi, kteří tým dokázali vést a postavit dobré auto…. Je to běh na dlouhou trať. V příštím roce lze tedy u Astonu Martin čekat jen s malou pravděpodobností lepší výsledky než letos.
V jejich případě bych se vůbec nebránil být juniorkou nějakého silnějšího týmu, jako to má například Red Bull a AlphaTauri. Aston Martin se ale cítí jako silný brand a obávám se, že chtějí víc, než čeho jsou schopní.