Stop motorům v kolech! Na Tour nasadí speciální termokamery

Pomocný motorek zabudovaný v zadním kole
Skrytý motor je vysoký 22 centrimetrů
Motorová pomoc se spouští pomocí tlačítka na řídítkách
Femke Van den Driesschová byla pasována na jednu z favoritek závodu žen do 23 let, nakonec ho vůbec nedokončila
Miniaturní motor se instaluje dovnitř rámu
Motor měl pomáhat i belgické závodnici Femke Van den Driesscheové na MS v cyklokrosu
7
Fotogalerie
tej
Tour de France
Začít diskusi (0)

Organizátoři nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France se rozhodli tvrdě bojovat proti jezdcům, kteří by chtěli v závodu podvádět pomocí motorů v kolech. V letošním ročníku, který startuje už zítra, budou použity speciální termokamery, které dokáží motory detekovat.

Speciální termální kamery byly zřízeny na žádost francouzské vlády. UCI zatím motory detekuje pomocí magnetické rezonance, na Tour se použijí obě metody, které budou používany během namátkových kontrol.

"S touto technologií, kterou schválila UCI a organizátoři Tour de France, budou ti, kteří se rozhodnou podvádět, hodně riskovat," řekl na tiskové konferenci Thierry Braillard, francouzský ministr školství a sportu. "Ten, kdo bude chtít podvádět, může díky tomu dostat strach," doplnil ho Christian Prudhomme, generální ředitel Tour de France.

Pomocí magnetických rezonancí se letos podařilo odhalit motor v kole devatenáctileté belgické cyklokrosařky Femke Van den Driesscheové, které UCI udělila distanc na šest let.

V dubnu odhalili francouzští a italští reportéři použití motorů hned v sedmi kolech na klasice Strade Bianche a na Coppi e Bartali. Tito reportéři doprovázeli cyklisty během závodu na motorkách a pomáhali si termovizemi. Ty odhalily rozdílné zahřívání rámů v místech, kde se motory nacházely. Právě těmito novináři se nakonec inspirovali i organizátoři Tour de France s UCI a termovize zařadili do závodu.

Vše o Tour de France čtěte ZDE>>>

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů