Co se děje s vozy Škoda po Tour de France? Některá auta zamíří rovnou na Vueltu | iSport.cz
30. července 2019 • 14:45

Co se děje s vozy Škoda po Tour de France? Některá auta zamíří rovnou na Vueltu

Autor: rb
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
MOMENTY 5. kola: Sparta stoprocentní, Fillo smolařem, liberečtí náhradníci selhali
Kotal: Třetí gól byl uklidňující, jinak to byla válka. Hložek střídal kvůli kotníku
VŠECHNA VIDEA ZDE

Dívali jste se na ně celé tři týdny, kdy se jela slavná Tour de France, a možná jste si to ani neuvědomovali. Řeč je o vozech Škoda, které se po celou dobu pohybovaly v konvoji, jeden z nich přímo před samotnými cyklisty. Z červeného auta vždy střešním okénkem vykoukl ředitel závodu Christian Prudhomme a závodníkům odmával start etapy. Kolik takových vozů se na Tour pohybovalo a co se s nimi děje po závodu?



Červený Superb s číslem jedna. Tohle auto zná každý fanoušek Tour de France. Jezdí v něm ředitel společnosti ASO, která nejslavnější cyklistický závod světa organizuje, Christian Prudhomme. Jeho vůz ale musel být pro potřeby závodu speciálně upravený. „Posouvá se střešní okno dozadu, vevnitř je vybaveno speciálními vysílačkami,“ popisuje Radovan Beran, šéf party lidí, která se během Tour stará o škodovácké vozy. Kvůli těmto úpravám pak je i problém ředitelské auto prodat, až doslouží.

To současné, ve kterém Prudhomme strávil poslední tři týdny, je staré tři roky. „Vyměníme ho zase, až bude nový model Superbu,“ říká Beran.

Dokázal jsem si, že nepatřím do starého železa, komentoval Tour 16. muž jeího pořadí Roman Krouziger
Dokázal jsem si, že nepatřím do starého železa, komentoval Tour 16. muž jeího pořadí Roman Krouziger

Škoda Auto, která je partnerem Tour de France už od roku 2004, měla letos na tomto závodu na starosti 250 vozů, některé byly červené organizátorů, jiné pak pro VIP hosty, ty byly šedé. A během doby své služby mají mnohé vozy najeto už kolem 90 tisíc kilometrů. Během letošní Tour se o ně staral tým čtyř mechaniků, dvou klempířů, jednoho lakýrníka a řidičů kamionů.

Jak ale podotýká Beran, ty největší škody zjišťují až při přebírání aut. Mnozí řidiči totiž, aby nemuseli strávit v servisní stanici třeba tři hodiny, raději jezdí s poškozeným autem.

Nyní od neděle, kdy Stará dáma skončila, až do středy Beranův tým auta přebírá. „Na heliportu v Paříži přebíráme všechna auta ze seznamu. A rovnou podle dalšího seznamu některá z nich připravujeme pro Vueltu,“ dodává. Také Vuelta totiž spadá do skupiny závodů pořádaných organizací ASO. Mezi ně pak patří i jednodenní závody jako třeba Paříž - Roubaix, a i na těchto se červená komisařská auta objevují.

Nyní při přebírání mechanici všech 250 aut zkontrolují a opraví napáchané škody. Na španělskou Vueltu, která startuje 24. srpna, jich poputuje 90.

U Sagana v autobuse. Jak trávil volný den na Tour de France?

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud