Fenomén Oktagon: peníze pro bijce a prodané lístky za půl milionu denně

Video placeholder
SESTŘIH: Attila Végh - Karlos Vémola. Slovák ovládl Zápas století
Oktagon 37 v Ostravě
Martin Fenin při tréninku na MMA výzvu v kleci
Martin Fenin při tréninku na MMA výzvu v kleci
Martin Fenin při tréninku na MMA výzvu v kleci
Cesta na Oktagon: Martin Fenin. Příběh fotbalisty, který míří do klece
Šampion David Kozma padl, ale v boji přežil nemožné
Šampion David Kozma padl, ale v boji přežil nemožné
61
Fotogalerie
Oktagon
Začít diskusi (0)

Značka Oktagon je na tuzemské scéně už šest let, dnešním turnajem Oktagon 38 v zaplněné O2 areně uzavře letošní program. Za tu dobu se ze smělého projektu, který v Česku a na Slovensku neměl obdoby, stal sportovní obr s čtvrtmiliardovým ročním obratem a opakovaně zaplňuje největší sportovní haly. Kdo by neznal žlutočerné logo a největší hvězdy, jako je Karlos Vémola nebo Attila Végh?

Když Oktagon startoval, zakladatelé Pavol Neruda a Ondřej Novotný mapovali své snažení v krátkých videích na YouTube. Sdíleli tam i nadšení, když se jim podařilo získat partnery pro projekt Oktagon Výzva, tedy reality show z prostředí bojovníků MMA. A tehdy to vše začalo! Sen dvou nadšenců bojových sportů se zhmotnil.

Zpětně se to zdá jako dávná minulost, přitom to bylo před šesti lety. Událo se toho ale za tu dobu skutečně hodně. Souboj o pozici jedničky mezi organizacemi a zlomové turnaje, jimž kraluje Zápas století s Attilou Véghem a Karlosem Vémolou. Obří česko-slovenskou bitvou v roce 2019 žily obě země. Jen málokdo dokázal duelu uniknout.

Video placeholder
SESTŘIH: Attila Végh - Karlos Vémola. Slovák ovládl Zápas století • O2 TV Sport

Pak následovaly dva roky zakleté pandemií, Oktagon ale fungoval dál, a jako první sportovní organizace restartoval svou činnost. Letošní rok byl opět těžký, to se ale nijak neodrazilo na fungování firmy, o které je následující text.

Elektrizující atmosféra, napínavé souboje a největší sportovní haly napěchované nadšenými diváky. To je Oktagon. Kdo někdy navštívil turnaj této organizace, dobře si vybavuje ten zážitek. Aby došlo k takovému efektu, není to snadné, ani levné. Český promotér Ondřej Novotný nechal nahlédnout do procesů i financí velké sportovní značky.

Show must go on

Galavečery Oktagonu prosluly nejen atraktivními zápasy, ale i velkolepým provedením. Nešetří se na světelné show, grafice, doprovodných akcích, masivním promu. To vše ale znamená značné náklady. „Neumíme udělat turnaj pod deset milionů korun. Pak je to už jen otázka toho, co všechno si k tomu ještě vymyslíme. A turnaje v O2 areně vysoce překračují

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Koupit
Začít diskuzi

Doporučujeme

Načíst další články

Články z jiných titulů