2. listopadu 2018 • 08:23

Vzhůru do akce. Peugeot 508 útočí na city a bojuje o prestiž

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Segment manažerských modelů v posledních letech doplácí na rostoucí oblibu SUV. Někteří výrobci jej proto opouštějí, Peugeot naopak přichází s novou zbraní.



Kategorii označenou písmenem D v Evropě již dlouho dominuje Volkswagen Passat, jemuž poměrně s velkým odstupem kryje záda Škoda Superb či Ford Mondeo s Opelem Insignia. Ačkoliv prodeje nejsou nijak zvlášť významné, mnohdy se hraje o prestiž. Také proto francouzský Peugeot z této třídy neutíká. Naopak se s novou generací modelu 508 snaží významněji přihlásit o slovo.

A minimálně designem se mu to určitě daří. Jestliže zmíněná insignia dosud neměla moc soupeřů, v dnes již koncernově spřízněném peugeotu mu vyrostla velmi nepříjemná konkurence. Ačkoliv verze na fotkách vypadá jako sedan, ve skutečnosti se jedná o liftback s velkým výklopným víkem zavazadelníku. Ten má objem „jen“ 487 l, o přepravní kapacitě ale 508 určitě není.

Další ztvárnění konceptu i-Cockpit s menším volantem a důrazem na dotykové ovládání vypadá skvěle. Virtuální budíky mají příjemnou grafiku.Foto Jiří Káš

Novinka se totiž snaží útočit na city, proto přichází s úzkými předními i zadními světlomety s diodami a krásnou karoserií. Uvnitř se můžete těšit na hojnost displejů a elegantní křivky kombinované se sportovně laděnými detaily. Ty řidiče nalákají k svižnějšímu svezení, doménou verze s nejsilnějším dieselem 2.0 s výkonem 130 kilowattů je ovšem plavná jízda vyššími rychlostmi. V nich mu pomáhá skvěle naladěný osmistupňový automat, jenž jednotlivé kvalty střídá bez povšimnutí a neškube, jako to umějí některé dvouspojkové převodovky.

Motor je navíc skvěle odhlučněn, příjemně uvolněný zážitek z jízdy dotváří také volitelný podvozek Active Suspension Control s adaptivními tlumiči pérování, s nimiž je cestovní komfort na vysoké úrovni i s obutými většími disky.

Řízení neutrpělo přechodem na elektromechanický posilovač, díky němuž si jeho charakter navíc můžete nastavit od velmi lehkého až po sportovně tužší, který nám vyhovuje nejvíc. Ve vyšším tempu je s ním Peugeot 508 stabilnější, jelikož nereaguje tak citlivě na minimální pohyby volantem, což oceníte i na oblíbené okresce, kde francouzský liftback rozhodně nepůsobí nepatřičně.

Technické údaje:

Motor: R4, 1997cm3, diesel
Výkon: 130 kW
Točivý moment: 400 N.m
Maximální rychlost: 235 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1535kg
Normovaná spotřeba: 4,7 l/100km
Základní cena: 980 000Kč

Krátká záď a úzké světlomety zvýrazňují dynamickou siluetu
Krátká záď a úzké světlomety zvýrazňují dynamickou siluetu

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud