Tomáš Dusil (auto.cz)
Auto
Začít diskusi (0)

Výbava ST-Line plní v řadě Ford Kuga roli druhé nejvyšší verze. Současně má ale zaujmout ty, kteří chtějí SUV co možná nejsportovnější. A daří se! My jsme si vyzkoušeli typ 1.5 EcoBoost.

Původní Ford Kuga z let 2008 až 2013 byl výhradně evropskou záležitostí. Šlo o první SUV od Fordu vyvinuté a vyráběné v Evropě. Druhá generace Kugy je na trhu od roku 2013. Před dvěma lety auto prošlo modernizací. Zvětšilo se, zmohutnělo a v některých detailech ukazuje, že se nabízí na obou stranách Atlantiku pouze s nezbytnými úpravami.

Na českém trhu je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy. Kromě testované druhé nejvyšší ST-Line je to vrcholná verze Vignale a dále nižší specifikace Titanium a Trend. Testovaný zážehový motor 1.5 EcoBoost je jediným benzinovým pohonem Kugy. Pouze v základní výbavě Trend je k dispozici také s výkonem 88 kW. Od Titanium výš je nabízen pouze v prostřední testované variantě se 110 kW a dále vrcholné se 129 kW.

Verze ST-Line se kvůli přidaným aerodynamickým prvkům vyznačuje o 10 mm delší karoserii než výbavy Trend a Titanium. Standardně zahrnuje 18palcová kola. Z pohledu uživatele, který spíš než na jízdní vlastnosti kouká na výbavu a konektivitu, zaslouží jistě pozornost známé rozhraní Ford SYNC. V testované ST-Line je standardem verze SYNC 3. Lze ji ovládat hlasovými povely v češtině, nechybí navigace či podpora funkce Applink, Apple CarPlay či Android Auto

Palubní deska je plně ve stylu soudobé generace fordů a trochu připomíná minulý FocusPalubní deska je plně ve stylu soudobé generace fordů a trochu připomíná minulý Focus • Ondřej Lilling (auto.cz)

A teď k jízdě. Běžné prvky výbavy se ovládají vždy samostatným tlačítkem. To platí jak o samočinné dvouzónové klimatizaci, tak třeba o ovladači reostatu, jímž měníte intenzitu podsvícení přístrojů. Chválíme, že nechybí plnohodnotný teploměr chladicí kapaliny.

Pokud přesednete z první generace Kugy do druhé, testované, budete překvapeni odlišným jízdním projevem. První Kuga jezdila opravdu sportovně, nabízela ostrou reakci na řízení s velmi dobrým chováním v zatáčkách. Toto bylo do jisté míry zásluhou poměrně tuhého odpružení, takže kvalita jízdy byla spíše podprůměrná. Současná testovaná generace přidala výrazně na jízdním komfortu, takže i „sportovně laděná“ verze ST-Line nabízí plavné překonávání nerovností. Ovladatelnost zůstává velmi dobrá, pouze už není tolik výrazná nad zbytkem jako u předchůdce.

Výkon čtyřválce 1.5 EcoBoost 110 kW, který se v rámci nejpřísnější normy Euro 6.2 spoléhá mimo jiné na standardně montovaný částicový filtr, se na papíře zdá být zcela dostačující. A pro defenzivně jezdícího řidiče skutečně stačí. Pokud ale chcete jezdit svižněji, rychle odhalíte, že je výkon motoru rovných 150 koní občas na hraně. Jednou z příčin je šestistupňová převodovka s jinak velmi lehkým a přesným řazením, která má zároveň dost dlouhé převody. Ve skutečnosti je však pouze „šestka“ rychloběhem, zbytek převodů je „do tahu“. Druhou chybou je pohotovostní hmotnost vozu začínající u testované verze na hodnotě 1579 kg.

Po týdenním ježdění nám informační ukazatel ukázal průměrnou spotřebu paliva 7,7 litru na 100 km.

Současná Kuga je velmi vyzrálým SUV, které nabízí vynikající kombinaci mezi jízdním komfortem a ovladatelností, bohatou výbavu a američtější vzhled, na který je třeba si zvyknout.

Technické údaje:

Motor: čtyřválec, 1498 cm3, turbodmychadlo
Výkon: 110 kW
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Normovaná spotřeba: 7,2 až 7,9 l/100 km
Maximální rychlost: 175 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1579 kg
Základní cena: 783 990 Kč

Začít diskuzi