Ochutnávka budoucnosti. Nejmenší Škoda je premiérovým nositelem elektrického pohonu | iSport.cz
1. srpna 2019 • 08:58

Ochutnávka budoucnosti. Nejmenší Škoda je premiérovým nositelem elektrického pohonu

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Všech 69 gólů Slavie: Podívejte se na Hušbauerovy rakety a další parádičky
Mistrovské oslavy v plném proudu! Hasiči u Edenu ale i jízda s pohárem po Praze
VŠECHNA VIDEA ZDE

Výrazně modernizované citigo se stalo první velkosériovou škodovkou čistě na elektřinu, kterou bude brzy následovat i velmi atraktivní bezemisní SUV.



Bez částečné či plné elektrifikace si světové automobilky v následujících letech prakticky ani neškrtnou. Zejména velmi přísné emisní normy v Evropě vlastně ani jinou možnost nedávají, proto se svou troškou do mlýna přispěchala i domácí Škoda. Ta vedle plug-in hybridního modelu Superb, kombinujícího klasický benzinový motor s elektromotorem a akumulátorem dobíjeným ze zásuvky, představila na letošním MS v hokeji v Bratislavě také čistě bezemisní Citigoe iV, jež zcela nahrazuje původní verze na konvenční paliva.

Nejmenší škodovka je tak premiérovým nositelem elektrického pohonu, který má v tomto případě podobu jednotky o výkonu 61 kilowattů. Navzdory nikterak vysokému číslu se můžeme těšit na parádní akceleraci. Především městský limit nové citigo pokoří mnohem rychleji než o několik tříd větší automobily s klasickým pohonem.

Balík článků o rozměru 1,1 x 1,7 x 0,3 metru si našel místo v podlaze, čímž snižuje těžiště vozuBalík článků o rozměru 1,1 x 1,7 x 0,3 metru si našel místo v podlaze, čímž snižuje těžiště vozuFoto Archiv

Ačkoliv přirozeným teritoriem elektrické škodovky budou především města a blízké okolí, díky článkům o kapacitě 36,8 kWh si můžete troufnout i na delší výlety, 200 km na jedno nabití není problém. Maximální dojezd je totiž ještě o víc než šest desítek kilometrů vyšší.

Proti původnímu citigo se to elektrické liší nejen nápisem Škoda na zadních dveřích, který je čerstvou signaturou prakticky všech modelů z Mladé Boleslavi, ale také zaslepenou maskou. Ta totiž původně sloužila k přivádění vzduchu chladiče benzinového tříválce, u moderního nástupce proto nejsou otvory třeba. Na rozdíl od minulosti se dočkáme pouze pětidveřového provedení. Verze s jedním párem dveří už v nabídce nebude.

Jestliže jednou z hlavních překážek rozšíření elektromobilů v Česku i obecně je vedle nedostatečné sítě dobíjecích stanic i vysoká cena, Citigoe iV má být
svým způsobem revoluční. Startovat by totiž mělo hluboko pod půl milionem korun, což by z něj udělalo nejdostupnější bezemisní model u nás. Na oficiální cenu si ovšem musíme ještě chvíli počkat.

Škoda Citigoe iV

Pohon: elektromotor
Výkon: 61 kW
Točivý moment: 210 N.m
Poháněná kola: přední
Maximální rychlost: 130 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Kapacita baterií: 36,8 kWh

U rychlonabíječky o výkonu 40 kW se na 80 % kapacity dostanete za hodinu. U wallboxu se 7,2 kilowatty to trvá přes čtyři hodiny.
U rychlonabíječky o výkonu 40 kW se na 80 % kapacity dostanete za hodinu. U wallboxu se 7,2 kilowatty to trvá přes čtyři hodiny.

Vstoupit do diskuse
0

Sport 2020

MS v hokeji 2020 zrušeno Olympiáda 2020 odložena EURO o rok odloženo

Koronavirová pandemie zasáhla všechny probíhající i plánované sportovní soutěže a akce. Kompletně zrušen byl ročník Tipsport extraligy, fotbalová Fortuna ligy pokračuje od 23. května. Na začátku června se rozjela na Britských ostrovech i Premier League.

Tenisové vybavení * Tenisové rakety * Tenisové míče na Heureka.cz

Články odjinud


Články odjinud