Ondřej Šámal (Auto Tip)
Auto
Začít diskusi (0)

Výrazně modernizované citigo se stalo první velkosériovou škodovkou čistě na elektřinu, kterou bude brzy následovat i velmi atraktivní bezemisní SUV.

Bez částečné či plné elektrifikace si světové automobilky v následujících letech prakticky ani neškrtnou. Zejména velmi přísné emisní normy v Evropě vlastně ani jinou možnost nedávají, proto se svou troškou do mlýna přispěchala i domácí Škoda. Ta vedle plug-in hybridního modelu Superb, kombinujícího klasický benzinový motor s elektromotorem a akumulátorem dobíjeným ze zásuvky, představila na letošním MS v hokeji v Bratislavě také čistě bezemisní Citigoe iV, jež zcela nahrazuje původní verze na konvenční paliva.

Nejmenší škodovka je tak premiérovým nositelem elektrického pohonu, který má v tomto případě podobu jednotky o výkonu 61 kilowattů. Navzdory nikterak vysokému číslu se můžeme těšit na parádní akceleraci. Především městský limit nové citigo pokoří mnohem rychleji než o několik tříd větší automobily s klasickým pohonem.

Balík článků o rozměru 1,1 x 1,7 x 0,3 metru si našel místo v podlaze, čímž snižuje těžiště vozuBalík článků o rozměru 1,1 x 1,7 x 0,3 metru si našel místo v podlaze, čímž snižuje těžiště vozu • Archiv

Ačkoliv přirozeným teritoriem elektrické škodovky budou především města a blízké okolí, díky článkům o kapacitě 36,8 kWh si můžete troufnout i na delší výlety, 200 km na jedno nabití není problém. Maximální dojezd je totiž ještě o víc než šest desítek kilometrů vyšší.

Proti původnímu citigo se to elektrické liší nejen nápisem Škoda na zadních dveřích, který je čerstvou signaturou prakticky všech modelů z Mladé Boleslavi, ale také zaslepenou maskou. Ta totiž původně sloužila k přivádění vzduchu chladiče benzinového tříválce, u moderního nástupce proto nejsou otvory třeba. Na rozdíl od minulosti se dočkáme pouze pětidveřového provedení. Verze s jedním párem dveří už v nabídce nebude.

Jestliže jednou z hlavních překážek rozšíření elektromobilů v Česku i obecně je vedle nedostatečné sítě dobíjecích stanic i vysoká cena, Citigoe iV má být
svým způsobem revoluční. Startovat by totiž mělo hluboko pod půl milionem korun, což by z něj udělalo nejdostupnější bezemisní model u nás. Na oficiální cenu si ovšem musíme ještě chvíli počkat.

Škoda Citigoe iV

Pohon: elektromotor
Výkon: 61 kW
Točivý moment: 210 N.m
Poháněná kola: přední
Maximální rychlost: 130 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Kapacita baterií: 36,8 kWh

Začít diskuzi