Ložnice na kolech. Nový Rifter v klidu proměníte v pojízdné lůžko | iSport.cz
3. srpna 2019 • 06:43

Ložnice na kolech. Nový Rifter v klidu proměníte v pojízdné lůžko

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
TOP góly 6. kola: Stanciovo dělo nebo přímáky snů od Podaného a Kalvacha TOP góly 6. kola: Stanciovo dělo nebo přímáky snů od Podaného a Kalvacha
Teplice - Plzeň: Hora parádním volejem srovnává na 1:1! Teplice - Plzeň: Hora parádním volejem srovnává na 1:1!
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nový Peugeot Rifter poslouží nejen jako velmi praktický rodinný vůz, se střešním stanem jej proměníte v pojízdné lůžko minimálně pro dvě osoby.



Zatímco segment velkoprostorových aut vymírá, osobní dodávky zažívají renesanci. Díky sdílení techniky tvoří nejpočetnější rodinu modely od francouzského koncernu PSA, jehož užitkové produkty pod svým jménem prodává i Toyota. Spolu s ní Francouzi v uplynulých měsících vypustili na trh hned trojici kompaktních modelů od Citroënu, Opelu a Peugeotu.

Reprezentant posledně jmenované značky částečně opustil zavedené jméno Partner, které nechal čistě užitkové verzi. Ta osobní se totiž nově označuje Rifter. Díky hranaté karoserii bez módních oblin a rychle se svažujících linií je uvnitř místa skoro jako v garsonce. Prostoru je habaděj zejména nad hlavou, výška karoserie totiž dosahuje minimálně 1824 milimetrů. A komu by nestačila základní varianta, může sáhnout po delší s přídomkem Long. Ta do délky přidává 35 centimetrů, rozvor pak naroste o devatenáct čísel.

V obou verzích se jedná o velmi příjemného univerzála, který pojme jak spoustu nákladu, tak i početnou rodinu až se sedmi členy. Jestliže jej navíc vybavíte střešním stanem od francouzské společnosti NaitUp, proměníte jej v pojízdnou ložnici.

Palubní deska rifteru se podobá ostatním peugeotům. Středobodem je centrální displej multimédií. Ventilace se naštěstí neovládá dotykově, nýbrž klasickými tlačítky.Palubní deska rifteru se podobá ostatním peugeotům. Středobodem je centrální displej multimédií. Ventilace se naštěstí neovládá dotykově, nýbrž klasickými tlačítky.Foto Archiv

Hlavní výhodou této nástavby je fakt, že ji v případě nepotřeby můžete nechat doma v garáži. Zbytečně tak s sebou nevláčíte další balast jako v případě obytných dodávek, jež mají vybavení pro kempování obvykle integrované do kabiny. Stany Hussarde pojmou dva i tři dospělé nocležníky (případně dva a stejný počet dětí), kteří se dovnitř dostanou pomocí lehkého, ale pevného teleskopického žebříku z hliníku. Vnitřek pak můžete vybavit pohodlnou matrací o tloušťce 5,5 centimetrů od firmy Egoé nest, jež dovnitř padne jako ulitá.

Hmotnost obou verzí stanů dosahuje 60, respektive 75 kilogramů, výrazně negativně tak neovlivňují jízdní vlastnosti. Jen se budete muset rozloučit s parkováním ve většině podzemních garáží. Výšku vozu totiž zvyšují o 28 centimetrů. To je vlastně asi jediné omezení, které ovšem vrchovatou měrou vyvažuje možnost ustlat si v přírodě bez nutnosti často nepohodlného rozkládání klasického stanu. Rozkládací lůžko totiž uvedete do funkčního stavu během několika málo desítek sekund.

Peugeot Rifter 1.2 PureTech 110

Motor: R3, 1199 cm3, benzin
Výkon: 81 kW
Točivý moment: 205 N.m
Maximální rychlost: 175 km/h
Zavazadlový prostor: 775-3000 l
Pohotovostní hmotnost: 1387 kg
Základní cena: 397 000 Kč

Palubní deska rifteru se podobá ostatním peugeotům. Středobodem je centrální displej multimédií. Ventilace se naštěstí neovládá dotykově, nýbrž klasickými tlačítky.
Palubní deska rifteru se podobá ostatním peugeotům. Středobodem je centrální displej multimédií. Ventilace se naštěstí neovládá dotykově, nýbrž klasickými tlačítky.

 

MS v basketbale, Velká pardubická

MS v basketbale mužů 2019: Češi ve skupině i s USA (31. 8. - 15. 9. 2019, Čína)Program - kdy hrají Češi? Česko - USA ONLINE

Velká pardubická 2019: 129. ročník slavného dostihu (13. října 2019)
Kompletní informace Vítězové a historie ONLINE přenos

Články odjinud


Články odjinud