Stanislav Kolman
Auto
Začít diskusi (0)

Současná generace Seatu Ibiza už tu s námi nějaký pátek je, ve sportovně laděné výbavě FR se ale bez přehánění tváří jako horká novinka.

Model Ibiza je koncernovým sourozencem VW Polo a aktuálně můžete koupit jeho pátou generaci. Vzhledově si je malý městský hatchback hodně podobný s větším sourozencem Leonem, zejména příď s obdobně tvarovanými světlomety a maskou vypadá jako z jednoho a toho samého auta. Testovaný exemplář v krásné červené barvě je zajímavý ze dvou důvodů, které spolu úzce souvisí. Prvně je vybaven nejvyšším a sportovněji střiženým stupněm FR, zadruhé dostává nezvykle velká osmnáctipalcová kola. Jako celek díky tomu působí vskutku dospěle.

Bohatá výbava čítá kupříkladu černé detaily na karoserii či diodovou technologii ve světlech vpředu i vzadu. Hlavní změny ale poznáte v interiéru, kde nechybí sportovní sedačky a kožený multifunkční volant s prošíváním v kontrastní barvě či černé čalounění stropnice. Na malé auto má řidič kolem sebe překvapivě hodně místa, navíc jsou všechny potřebné prvky intuitivní a hezky po ruce. Punc luxusu dává kabině digitální přístrojový štít a osmipalcová obrazovka uprostřed, jež je vybavena i navigačním systémem.

Zpracování interiéru je na vysoké úrovni. Podtrhuje to digitální pracoviště řidiče i pohodlné sportovní sedačky.Zpracování interiéru je na vysoké úrovni. Podtrhuje to digitální pracoviště řidiče i pohodlné sportovní sedačky. • David Rajdl

Výbava FR přináší výběr jen ze zážehových motorů 1.0 TSI, případně varianty na stlačený zemní plyn. Slabší verze tříválce disponuje výkonem 70 kW, silnější má 85 kW a jako jediná se umí párovat se samočinnou převodovkou DSG, což je i případ našeho exempláře. Litr sice papírově zrovna neohromí, ale brzdou provozu určitě nebudete. Na stovce jste za 9,5 sekundy a pokračovat lze až na 195 km/h.

Seat se zpravidla vyznačoval tužším naladěním podvozku, což platí i pro tento model. V kombinaci s 18“ koly to přináší kombinaci, která si s českými okreskami zrovna netyká a dost tak snižuje jízdní komfort. Když ale najedete na hladkou silničku, ibiza je najednou jistá a s ochotou se vrhá do zatáček. A když po zábavném okénku sundáte nohu z plynu a pojedete pohodovým tempem, odvděčí se spotřebou pod 6 l/100 km.

Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG

Motor: R3, 999cm3, turbo
Výkon: 85 kW
Točivý moment: 200 N.m
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Pohotovostní hmotnost: 1149kg

Začít diskuzi