Alonsova bouračka vyděsila F1, nastane éra zavřených kokpitů?

Hned první zatáčka při VC Belgie přinesla jednu z největších nehod posledních let.
Grosjean proletěl těsně vedle Alonsovy hlavy.
První zatáčka to byly žně pro všechny fotografy.
Stůj! Traťový maršál chytá utrženou pneumatiku.
Nehoda vypadla hrůzostrašně.
Lékařská pomoc okamžitě po nehodě zamířila ke španělskému jezdci v barvách Ferrari.
6
Fotogalerie
ČTK
Formule 1
Začít diskusi (0)

Po hrůzostrašné nehodě z nedělní Velké ceny Belgie, kdy lotus Sebastiana Grosjeana málem přistál na hlavě Fernandu Alonsovi, se zdá být nevyhnutelné zavedení uzavřených kokpitů ve formuli 1. Ty by se mohly v královské motoristické třídě objevit už v roce 2014.

Pouze štěstí, které zachránilo vedoucího muže průběžného pořadí mistrovství světa od vážného zranění, ukázalo na největší slabinu současných bezpečnostních opatření v F1. Zároveň potvrdilo oprávněnost snah technického institutu Mezinárodní automobilové federace (FIA) pokračovat ve vývoji uzavřených kokpitů.

"Myslím si, že už je to nevyhnutelné," řekl k zakryté sedačce pilotů F1 technický ředitel McLarenu Paddy Lowe, jenž na tomto projektu spolupracuje. "Začali jsme s tím před rokem a směřujeme to k roku 2014. Znovu to bylo pouze štěstí, ale příště už ho mít nemusíme," dodal k nedělní havárii ve Spa.

Intenzivně se začalo o uzavřených kokpitech uvažovat v roce 2009, kdy Brazilce Felipeho Massu na Hungaroringu trefila do hlavy uvolněná pružina z jiného auta. Několik dnů předtím zahynul v závodě formule 2 Henry Surtees poté, co ho zasáhlo uvolněné kolo.

Šéf Alonsova a Massova týmu Ferrari Stefano Domenicali nicméně říká, že by se s pracemi na zakrytých kokpitech nemělo pospíchat, protože se musejí vzít v úvahu i jiná bezpečností opatření. "Pracujeme s federací na správném systému ochrany, ale s těmi testovanými modely máme zatím trochu problémy - například jak sundat vršek v případě požáru nebo něčeho horšího. Takže s tím musíme být hodně opatrní," dodal Domenicali.

Začít diskuzi