Třetí trénink: Alonso zvyšuje tlak na Vettela

Sebastian Vettel sice zvítězil po včerejším nejlepším času z úvodních dvou volných tréninků také v závěrečné přípravě na odpolední kvalifikaci, ale na záda mu hodně zblízka dýchá jeho velký konkurent v boji o titul, Španěl Fernando Alonso.
Přesně v poledne ukončili jezdci formule 1 přípravu na odpolední kvalifikaci před GP Belgie, která se uskuteční na ardenském okruhu ve Spa-Francorchamps od 14 hodin. Navzdory hrozícímu dešti zůstala trať po celých 60 minut závěrečného tréninku suchá a podmínky byly stabilní a dobré. Přesto nadále platí varování meteorologů před deštěm v průběhu kvalifikace. Jeho pravděpodobnost zůstává na 95 %.
Sebastian Vettel po včerejším nejlepším času z úvodních dvou volných tréninků také dnes nezaváhal a zajel nejrychleji za 1:48,327 min. Okruh konkurentů se mu ale z týmového kolegy Marka Webbera, v tréninku třetí (+0,206 s), rozšířil o Fernanda Alonsa na Ferrari, který zajel druhý nejlepší čas a ztrácel na úřadujícího mistra světa 0,105 s.
Třetí volný trénink
pořadí | číslo | jezdec | vůz | čas | ztráta | kol | |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 1:48.327 | 0 | 0 | 16 |
2 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 1:48.432 | +0:00.105 | +0:00.105 | 14 |
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 1:48.533 | +0:00.206 | +0:00.101 | 16 |
4 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:48.776 | +0:00.449 | +0:00.243 | 15 |
5 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | 1:48.788 | +0:00.461 | +0:00.012 | 15 |
6 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:48.882 | +0:00.555 | +0:00.094 | 13 |
7 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 1:48.930 | +0:00.603 | +0:00.048 | 18 |
8 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 1:48.967 | +0:00.640 | +0:00.037 | 14 |
9 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 1:48.993 | +0:00.666 | +0:00.026 | 16 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 1:49.008 | +0:00.681 | +0:00.015 | 17 |
11 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:49.035 | +0:00.708 | +0:00.027 | 15 |
12 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 1:49.046 | +0:00.719 | +0:00.011 | 17 |
13 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 1:49.122 | +0:00.795 | +0:00.076 | 15 |
14 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 1:49.177 | +0:00.850 | +0:00.055 | 15 |
15 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:49.226 | +0:00.899 | +0:00.049 | 14 |
16 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:49.417 | +0:01.090 | +0:00.191 | 14 |
17 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 1:49.478 | +0:01.151 | +0:00.061 | 19 |
18 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 1:50.418 | +0:02.091 | +0:00.940 | 14 |
19 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 1:51.416 | +0:03.089 | +0:00.998 | 15 |
20 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 1:51.800 | +0:03.473 | +0:00.384 | 18 |
21 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | 1:52.221 | +0:03.894 | +0:00.421 | 17 |
22 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 1:53.507 | +0:05.180 | +0:01.286 | 18 |
107% hranice | 1:55.909 | splnili všichni |
Za triem nejlepších se překvapivě usadil Jean-Eric Vergne (Toro Rosso). Francouz se již nějaký čas hledá, zejména poté, co jej v interním duelu o získání kokpitu v týmu Red Bullu od příští sezóny po boku Sebastiana Vettela v předchozích závodech zastínil týmový kolega Daniel Ricciardo. Tentokrát byl ale Vergne nad míru spokojený: „Vyvážení auta je dobré. Musel bych dlouze přemýšlet, abych si mohl na něco stěžovat.“
V rozporu s délkou belgické trati bylo startovní pole velmi vyrovnané. Patnáct jezdců se vešlo do devíti desetin sekundy a ještě šestnáctý Sergio Pérez (McLaren) se pohyboval na hranici jednosekundové ztráty. Zajímavé přitom je, že nezáleželo na tom, jakou směs kdo použil. Co se týká rychlosti, je tedy rozdíl mezi směsí medium a hard ve Spa prakticky zanedbatelný.
Již včera jsme psali o potížích vítěze předchozího závodu na Hungaroringu, Brita Lewise Hamiltona (Mercedes). Ani v sobotu nenašel optimální pohodu a několikrát se dostal do kritické situace, když probrzdil v nájezdu do zatáčky. Výsledkem byla dvanáctá pozice a ztráta 0,719 s.
S autem zatím nemůže být spokojený ani Kimi Räikkönen (Lotus). Ve středním sektoru je sice jeho výkonnost dobrá, ale stále ztrácí ve vysoce rychlostních úsecích. Je však možné, že se Lotus rozhodl vyzkoušet nastavení do deště. Podobný důvod by mohl být za propadem Adriana Sutila a Paula di Resty (oba Force India), kteří ještě včera úspěšně atakovali top 10.