Marie Sehnálková
23. dubna 2022 • 20:56

První sprint sezony ovládl Verstappen, Leclerc druhý. Mercedes s nulou

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Ewe do nároďáku? Schick bude mít problém, Preciado je v lize jen průměrák
Panika v Litvínově? Není potřeba. Nejasná situace v Pardubicích a pohoda v kabině Kladna
VŠECHNA VIDEA ZDE

Piloty v Imole čekal poprvé v letošní sérii atypický formát víkendu. Celá kvalifikace se odjela netradičně již v pátek. Výsledky určily, kdo bude jako první startovat v sobotním sprintu. Ten ovládl Max Verstappen a vedle extramistrovských bodů si zajistil i první místo na startovním roštu nedělní Velké ceny.



Sto kilometrů dlouhý závod mezi kvalifikací a řádnou Grand Prix. Prvních osm jezdů v cíli si odnese body do celkového hodnocení. Vítěz dostane 8 bodů, druhý 7, třetí 6 a tak dále až k osmé příčce. 

Takto by se ve stručnosti dala charakterizovat sprintová kvalifikace, která zažila svou premiéru loni. Navzdory tomu, že část paddocku na experiment pohlížela skrze prsty, rozhodlo se vedení F1 pro zařazení i letos.

„Po přezkoumání tří sprintových akcí v roce 2021 jsme došli k závěru, že formát přinesl pozitiva. Před začátkem sezony 2022 jsme proto navrhli uskutečnit tři sprinty. To je dle nás rozumný počet, který reflektuje tlak vyvíjený na týmy v důsledku velkých změn pravidel,“ uvedla FIA ve svém stanovisku.

A první z letošních sprintů rozhodně splnil očekávání. Přinesl notnou dávku zajímavých soubojů i dvojitou změnu na pozici lídra.

Sobotní sprint v Imole ovládl Max Verstappen před druhým Charlesem Leclercem
Sobotní sprint v Imole ovládl Max Verstappen před druhým Charlesem Leclercem

Díky vítězství v páteční kvalifikaci zahajoval sobotní 21 kol dlouhý závod z první příčky Max Verstappen. Po nevyvedeném startu jej ale bez větších problů předjel druhý Charles Leclerc. Závodník Red Bullu mu ovšem nezůstal nic dlužný. V posledních kolech zahájil útok na první příčku, kterou se mu i díky lepším pneumatikám nakonec podařilo získat. Do cíle dorazil s pohodlným náskokem téměř tří vteřin. Pro úřadujícího mistra, který doposud dokončil jedinou Velkou cenu, je osm bodů navíc rozhodně vítanou vzpruhou. „Zítřejší závod bude sice o něčem jiném, ale za tenhle čistý sprint jsem rád,“ řekl po dojezdu před televizními kamerami.

Leclerc byl až na závěr také spokojený. „V posledních kolech jsme už kvůli gumám ztráceli. Musíme to do zítra analyzovat, abychom byli maximálně připravení. Rychlost vozu byla každopádně skvělá,“ uvedl monacký závodník.

Za zmínku stojí rozhodně i výkon jeho týmového kolegy Carlose Sainze. Ten v kvalifikaci boural a ve sprintu proto startoval až z desáté příčky. Předvedl ale parádní stíhací jízdu, podařilo se mu předjet šest jezdců a propracoval se až na konečné čtvrté místo.

Naopak ostře sledované monoposty Mercedesu byste na bodových příčkách hledali marně. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton dokončil čtrnáctý, jeho krajan George Russell byl o tři příčky před ním.

„Tyhle sprinty jsou složité a máme na čem pracovat. Je to pro nás těžký víkend. Myslím, že auto je rychlejší, ale chybí nám rychlost na rovinkách, díky které bychom se dokázali posunout dopředu,“ dodal Russell.

Sprint přehledně

  • DÉLKA: 100 kilometrů (21 kol)
  • BODOVÁNÍ: Vítěz dostane 8 bodů, druhý 7, třetí 6 a tak dále až k osmé příčce.
  • START: Na start sprintu se závodníci řadí dle výsledků v kvalifikaci. Ta se jede v pátek.
  • NA CO MÁ VLIV: Výsledky sprintu určují pořadí na startu nedělní Velké ceny. Piloti mimo klasifikované pozice se řadí podle délky ujeté vzdálenosti.
  • PŘEZOUVÁNÍ: Je možné startovat na libovolné směsi. Během sprintu lze přezouvat.
  • KDE SE JEDE: v Imole, Spielbergu a Sao Paulu
  • CÍL: Zvýšit atraktivitu závodního víkendu.

Sprint v číslech

1. Verstappen (Niz./Red Bull) 30:39,597, 2. Leclerc (Mon./Ferrari) -2,975, 3. Pérez (Mex./Red Bull) -4,721, 4. Sainz (Šp./Ferrari) -17,578, 5. Norris (Brit./McLaren) -24,561, 6. Ricciardo (Austr./McLaren) -27,740, 7. Bottas (Fin./Alfa Romeo) -28,133, 8. Magnussen (Dán./Haas) -30,712, 9. Alonso (Šp./Alpine) -32,278, 10. Schumacher (Něm./Haas) -33,773.


Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud