Byla to nefalšovaná divočina. Pozoruhodný začátek nedělní Grand Prix Španělska předurčil další úspěch vedoucího muže šampionátu formule 1 Maxe Verstappena. V těsné bitvě s Landem Norrisem na chvíli dokonce opustil trať, ale z neučesaných manévrů v konečném zúčtování vyšel vítězně. „Tam se celý závod lámal. Pak už jsem mohl účinně bránit,“ oddechl si muž, který na Pyrenejském poloostrově slavil už potřetí v řadě.
V úvodní zatáčce se při střetu dvou kohoutů smál třetí vzadu. Kolem bojujícího dua Norris – Verstappen se ze čtvrté příčky prohnal pilot Mercedesu George Russell. Jenže už o chvíli později na něj hladový Nizozemec znovu útočil.
„Teď máš možná nejlepší příležitost,“ poslechl Verstappen příkaz z vysílačky a předjetím z vnější strany se pevně usadil na čele závodu.
Litovat mohl hlavně zástupce McLarenu Norris, jenž po startu z první pozice sice šestadvacetiletého rivala lehce vystrčil na trávník, ale sám přišel o potřebnou rychlost a propadl se. Jeho nepovedený vstup se nakonec ukázal jako určující faktor celkového pořadí, třebaže se Brit snažil o reakci a na barcelonském okruhu maximálně riskoval.
„Nejenže jsem mohl vyhrát, já jsem vyhrát měl,“ litoval po dojezdu. „Všechno bylo o ztrátě na začátku. Vůz jel neskutečně, bereme si hodně pozitiv, ale pro příště se musím zlepšit. Budeme více připravení, navíc Rakousko je mou oblíbenou tratí,“ řekl o Velké ceně, kterou piloti absolvují už o dalším víkendu.
Verstappenova cesta za španělským vítězstvím nebyla nejjednodušší. Ještě v úvodu při výjezdu ze sedmé zatáčky neudržel stopu a málem opět opustil asfalt. V závěru navíc Norris na nejměkčích gumách souvisle ukrajoval jeho náskok, avšak na výraznější dramatizaci mu již nezbyl prostor.
„Lando byl velmi rychlý, až do konce šlo o těsnou záležitost, proto jsem šťastný. Dával jsem si velký pozor na opotřebení pneumatik,“ popsal úřadující mistr světa.
Na pódium k mladé dvojici vůbec poprvé od loňského října a Grand Prix Mexika vystoupal legendární Lewis Hamilton, shodou okolností spolu s Michaelem Schumacherem držitel rekordních šesti triumfů z barcelonského okruhu. „Solidní víkend, pracovali jsme na strategii i zastávkách v boxech. Velká bitva,“ rekapituloval Brit.
Nejvíce se zapotil v duelu s Carlosem Sainzem v 19. kole, kdy o sebe lehce zavadili. Ferrari obdobné momenty přitahovalo, po startu se oba monoposty stáje z Maranella vzájemně otřely.
Možná nejhezčí souboj sezony však patřil krátce po polovině závodu Norrisovi s Russellem. Dvakrát si v ošemetné situaci vyměnili pozici, než se jezdec McLarenu definitivně odpoutal.
Velká cena Španělska, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Barceloně:
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:28:20,227, 2. Norris (Brit./McLaren) -2,219, 3. Hamilton -17,790, 4. Russell (oba Brit./Mercedes) -22,320, 5. Leclerc (Mon./Ferrari) -22,709, 6. Sainz (Šp./Ferrari) -31,028.
Nejrychlejší kolo: Norris.
Průběžné pořadí MS (po 10 z 24 závodů): 1. Verstappen 219, 2. Norris 150, 3. Leclerc 148, 4. Sainz 116, 5. Pérez (Mex./Red Bull) 111, 6. Piastri (Austr./McLaren) 87.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 330, 2. Ferrari 270, 3. McLaren 237, 4. Mercedes 151, 5. Aston Martin 58, 6. Racing Bulls 28.