Jiří Uhlíř
10. listopadu 2012 • 20:00

Abrahama čeká loučení ve Valencii: Tahle sezona nebyla vůbec dobrá

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál ŽIVĚ s fanoušky: Žluté ohrožení? Priske teď už nikoho šetřit nebude
SESTŘIH: Vegas - Dallas 2:0. Hertl a spol. odvrátili vyřazení. Dva góly i top zákroky
VŠECHNA VIDEA ZDE

ROZHOVOR | Oddychl si. GP Valencie je pro Karla Abrahama závěrečným závodem letošním sezony, která patří k nejhorším v jeho kariéře. A naposledy pojede na ducati. S motorkou italské značky se trápil, padal, nevěřil jí. Na přestup k Aprilii se nyní těší. „Prožili jsme plno negativních momentů, ze kterých jsme se ale poučili,“ říká jezdec MotoGP, kde už je jistým mistrem světa Jorge Lorenzo. Abraham zajel v sobotní kvalifikaci MotoGP třináctý čas.



Před dvěma lety ve Valencii vyhrál závod kategorie Moto2, minule tu zase předvedl skvělý výkon a po těsném souboji s Calem Crutchlowem mu unikl statut nejlepšího nováčka královské kubatury MS silničních motocyklů.

A letos? „Snad ve Valencii navážeme na závod v Austrálii, kde si mi dařilo. Byl bych rád,“ dodal skromně závodník z týmu Cardion AB Motoracing.

Dá se říci o tomto závodním roce, že byl pro vás nejhorší v kariéře?
„Nerad vyhodnocuju sezony na nejhorší a nejlepší. Nebyla prostě vůbec dobrá. Motorka udělala spoustu nečekaných věcí. Než jsem si na to zvykl, trvalo mi to strašně dlouho. Ducati je pořád nepředvídatelná, padal jsem s ní. Ve druhé půlce roku, kdy jsem se vrátil po zranění, jsem začal jezdit relativně stabilně. I když motorce nevěřím a nemohu na ní jet na sto procent.“

Cítil jste se na ducati někdy až nebezpečně?
„Nebezpečí spíše vnímáte na motorce, které věříte. Potom je snadné se dostat i za hranu. Ale na ducati prostě spadnete zničehonic. Narazil jsem si už nohy, zadek, zlomil prsty. A to je to špatné.“

Posunul jste se kvůli těmto okolnostem jezdecky dopředu, nebo vůbec ne?
„Každé zkušenosti jsou dobré. I ty špatné, kterých bylo opravdu dost. Prožili jsme plno negativních momentů, ze kterých jsme se ale poučili. Například vím, jak se motorka chová předtím, než se něco zrádného přihodí.“

Jste tedy rád, že do GP Valencie vyjedete na ducati naposledy?
„Takhle to není. Jsem rád, že si trošku odpočinu o zimní pauze, závodění mám plnou hlavu. Baví mě to, ale MotoGP je dvakrát náročnější než Moto2. Na všechno.“

V příštím roce přestupujete na aprilii s označením ART, spadající v královské třídě do slabší kategorie CRT. Jak byste zhodnotil své dvouleté angažmá v Ducati? Vždyť tato značka si vás vyhlédla a dostala vás do MotoGP…
„Ducati je srdcová záležitost. Je to krásná motorka. Mrzí mě, že musíme od nich odejít. První sezona s ducati byla super. S továrním týmem jsme byli spokojení, pomáhali nám. A letos se to otočilo. Motorka nebyla taková, jak jsme si představovali, a to ani dodávaný materiál. Podpora nebyla vlastně žádná. Chovali se k nám občas strašně. Mrzí mě to.“

Podle zákulisních informací se v továrním týmu Ducati nepohodl na vývoji motocyklu Valentino Rossi s technickým ředitelem Filippem Preziosim. Je to pravda?
„V Ducati prostě všechno přeladili. A my jsme to s vývojem motorky nedotáhli vůbec nikam.“

V Aprilii bude asi situace jiná, budete mít větší volnost při vývoji motorky…
„Ano. Moc se na to těším. Testování je naplánované ve Valencii v příštím týdnu po závodě. Jsem zvědavý, jak to bude fungovat. Nechci ale říkat cíle do další sezony, chceme být s CRT technikou rychlí a hlavně nám to musí dělat radost.“

Kvalifikace na GP Valencie, závěrečný závod MS silničních motocyklů:
Moto3: 1. Folger (Něm./KTM) 1:41,263, 2. Oliveira (Portug./Honda) -0,053, 3. Salom (Šp./KTM) -0,178, 4. Cortese (Něm./KTM) -0,243, 5. Viňales (Šp./Honda) -0,511, 6. Vázquez (Šp./Honda) -0,565, ...14. Kornfeil (ČR/Honda) -1,213.
MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 1:30,844, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) -0,351, 3. Stoner (Austr./Honda) -0,584, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) -0,668, 5. Bradl (Něm./Honda) -0,913, 6. Dovizioso (It./Yamaha) -0,951, ...13. Abraham (ČR/Ducati) -2,598.
Moto2: 1. P. Espargaró (Šp./Kalex) 1:35,191, 2. Márquez (Šp./Suter) -0,406, 3. Lüthi (Švýc./Suter) -0,565, 4. Nakagami (Jap./Kalex) -0,610, 5. Terol -0,667, 6. Torres (oba Šp./Suter) -0,724.

Největší komplikace Karla Abrahama

1. NÁSLEDKY PÁDU Z TESTOVÁNÍ. Před sezonou měl Karel Abraham havárii během testování v Jerezu. Z pádu měl pohmožděnou páteř a naštípnutou lopatku. Dva týdny nemohl trénovat, měl potíže s ramenem. Velká zátěž na motorce mu způsobovala silné migrény. „Nemohl jsem se pořádně soustředit, při větších rychlostech to nebylo dobré,“ popisoval Abraham.

2. ZLOMENÝ MALÍČEK. V červnových testech ve španělské Aragonii si přivodil komplikovanou frakturu. Nadvakrát zlomený malíček musel Abraham léčit dlouho a přišel tak o závod ve Velké Británii, Nizozemsku, Německu a Itálii. „Tím jsem ztratil hodně bodů,“ přiznal Abraham.

3. POTÍŽE S DUCATI. V prvním závodě v Kataru nedojel Abraham kvůli nefungující brzdě, v Le Mans si zase stěžoval na zadní pneumatiku. V GP San Marina mu zase na startu dvakrát vypověděl službu motor. „Na ducati se necítím vůbec dobře,“ tvrdil Abraham.

Nejlepší letošní výsledky

GP Indianapolis  -  8. místo

GP Aragonie  -  9. místo

GP Austrálie  -  9. místo

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud