18. ledna 2013 • 10:20

Kolomý na Dakaru třetí místo neudržel, Loprais je celkově šestý

Autor: ČTK, iSport.cz
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Nejlepší střelec se nedostal ani do Brna… Osmnáctka na baru?!
Životní den pro Vadlejcha? Jsem na nejvyšší úrovni, říká. Ale chce pomoc
VŠECHNA VIDEA ZDE

AKTUALIZOVÁNO | Martin Kolomý i Aleš Loprais museli ve čtvrteční 12. etapě Rallye Dakar řešit menší technické problémy svých tater. Kolomý kvůli tomu přišel o průběžné třetí místo mezi kamiony a je čtvrtý. Loprais je nadále šestý.



Kolomý se stejně jako o den dříve musel vypořádat s problémy s motorem. "Začal mi vynechávat pedál plynu, do motoru nešel signál. Zvláště při výjezdech strmých dun, kdy auto nesmí zpomalit nebo se zastavit, to bylo hodně nepříjemné," uvedl. Nakonec dojel v etapě šestý a na nejrychlejšího Rusa Andreje Karginova s kamazem ztratil 10:34 minuty.

V průběžném pořadí jej ruský sok předstihl o 2:36 minuty. "Stále jedu to své a bezhlavě nezávodím. V celkovém pořadí se to zamotává, ale pojedeme úplně stejně i pátek. Ta špička jede neskutečnou střelbu a je zajímavé, že to všichni zvládají. Já ale nechci naši tatru někde roznést po dunách," řekl Kolomý.

Loprais se v průběhu etapy držel v popředí, ale nakonec byl šestý. "Začátek nám šel velmi pěkně, stále jsme bojovali o pódiové umístění. V poslední třetině etapy, paradoxně v tom nejnevhodnějším místě, mě začalo zlobit řazení. Šly zařadit jen dva z pěti rychlostních stupňů a to jen v 'nízké řadě', tudíž systém zvaný želva," popsal Loprais své problémy.

Musel změnit styl jízdy a na dunách často riskovat. "V některých dunových trychtýřích nebyla rychlost dostatečná a museli jsme mnohdy skočit některá místa vzduchem, abychom udrželi nájezdovou rychlost do další duny. Měl jsem strach i o spojku, která logicky absorbovala větší zatížení. Navíc nešla ani zpátečka," uvedl synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise, jehož dělí od stupňů vítězů přibližně 35 minut.

Největší problémy měli ve čtvrtek ale Vlastimil Vildman a Tomáš Vrátný. Vrátný nejprve položil svou tatru na bok, poté musel odtáhnout Vildmana do cíle. "Startoval jsem zezadu, prvních padesát kilometrů jsme nemohli předjíždět. Vztekal jsem se, a proto začal dělat chyby. Vyvrcholilo to tím, že jsem si s tatřičkou takzvaně ustlal na boku. Na poslední duně etapy," uvedl Vrátný. Na kola mu pomohla běloruská posádka kamionu Maz.

Pro Vildmana rallye mále skončila sedm kilometrů před cílem. Jeho liazu vypověděl službu motor. "Na Tomáše jsme čekali přes hodinu. V mezidobí chlapci odpojili kardan od převodovky, aby se při tažení bez nastartovaného motoru nezadřela. Tažnou tyč s sebou přední posádky nevozí, a tak bylo jedinou možností lano," uvedl navigátor Martin Macík mladší. Vildman je průběžně devatenáctý, Vrátný dvacátý.

Automobily: 1. Roma, Périn (Šp., Fr./Mini) 3:36:34, 2. Gordon, Walch (USA/Hummer) -4:18, 3. De Villiers, Von Zitzewitz (JAR, Něm./Toyota) -4:25.

Průběžné pořadí: 1. Peterhansel, Cottret (Fr./Mini) 32:50:02, 2. De Villiers, Von Zitzewitz -50:21, 3. Roma, Périn -1:31:06.

Motocykly: 1. Verhoeven (Niz./Yamaha) 3:49:15, 2. Faria (Portug./KTM) -1:38, 3. Barreda Port (Šp./Husqvarna) -3:01, ...42. Pabiška (ČR/Yamaha) -40:58.

Průběžné pořadí: 1. Després (Fr./KTM) 37:46:59, 2. Faria -5:39, 3. Lopez (Chile/KTM) -13:40, ...41. Pabiška -7:10:23.

Kamiony: 1. Karginov 4:09:44, 2. Mardějev (oba Rus./Kamaz) -2:36, 3. De Rooy (Niz./Iveco) -2:49, ...5. Loprais -4:02, 8. Kolomý (oba ČR/Tatra) -10:34,
14. Spáčil (ČR/Liaz) -52:24.

Průběžné pořadí: 1. Nikolajev (Rus./Kamaz) 33:12:35, 2. Mardějev -31:20, 3. Karginov -50:26, 4. Kolomý -53:02, ...6. Loprais -1:25:45, 15. Spáčil -6:29:13.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud