Ivo Pospíšil
3. května 2013 • 12:07

Do kotrmelce! Prokopa v Argentinské rally nezastavila ani havárie

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
Zima dohnal(a) Slavii, Trpišovského díl viny. Sparta má víc herní nadstavby
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vloni zde dosáhl na nejlepší český výsledek v historii. Hned první etapa letošní Argentinské rally se však pro českého pilota Martina Prokopa nesla v hodně divokém duchu. Těsně před jejím koncem havaroval, šel do kotrmelce a zkoušku dokončil s poškozeným Fordem Fiesta. Pokračuje ale dál, patří mu osmé místo. „Tento akrobatický kousek považuji spíše za shodu náhod,“ řekl poté Prokop.



Když Martin Prokop přijel do cíle první etapy Argentinské rally, jeho šéf technik Ivan Matoušek později uznal. „Pohled na auto před započetím oprav nebyl moc pozitivní.“

Český pilot WRC, který zde vloni skončil na čtvrtém místě (nejlepší české umístění ve WRC vůbec), měl sice první část rally nadějně rozjetou, jenže pak zhruba pět kilometrů před cílem přišla havárie, během níž šel do kotrmelce.

„V pomalé úzké zatáčce z kopce jsme byli příliš krátcí a zavadili s autem o vnitřní hranu, což nás přetočilo přes střechu a auto zůstalo ležet na spolujezdcově boku,“ vyprávěl Prokop.

„Naštěstí nás duchapřítomní diváci celkem rychle vrátili zpět na kola a mohli jsme pokračovat dál. S rozbitým předním sklem, jen v malé rychlosti. Takhle jsme absolvovali i jeden brod, po kterém jsem neviděl již téměř nic, ale naštěstí se vše odehrálo až ke konci zkoušky. Celkem štěstí v neštěstí,“ uznal český pilot.

VIDEO: Blesková oprava vozu Martina Prokopa

Díky dojezdu do cíle a včasnému opravení bude v podniku pokračovat dál. „Nejsem ale šílenec, abych jel s autem za hranou rizika, tenhle akrobatický kousek s autem považuji spíše za souhru náhod. Stát se to na rovině, jen nás to trochu rozhodí a jedeme dál. Ve strmém klesání jsme si ale udělali kotrmelec,“ hájil se.

Ve druhé etapě na závodníky čeká 165 závodních kilometrů a Prokopovi zatím patří osmé místo, kdy na vedoucího Sébastiena Ogiera ztrácí 6:41 minuty.

„Čekala nás hlavně výměna předního skla, oprava dveří a pokroucených plechů. K tomu se dělaly klasické výměny náplní a obvyklá kontrola vozu po celém dni, takže jsme využili každou vteřinu přiděleného času,“ přiznal nicméně šéf technik Matoušek.

První etapa letošní Argentinské rally se však pro českého pilota Martina Prokopa nesla v hodně divokém duchu. Těsně před jejím koncem havaroval, šel do kotrmelce a zkoušku dokončil s poškozeným Fordem Fiesta.
První etapa letošní Argentinské rally se však pro českého pilota Martina Prokopa nesla v hodně divokém duchu. Těsně před jejím koncem havaroval, šel do kotrmelce a zkoušku dokončil s poškozeným Fordem Fiesta.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud