Loeb je pryč! Získá favorit Ogier v Rally Akropolis další výhru?

Tři výhry, dvě druhá místa. A k tomu jistý pětašedesátibodový náskok v čele WRC na přímého konkurenta Mikku Hirvonena. To je výhled pilota Sébastiena Ogiera. Nyní může náskok ještě zvýšit, v řecké Akropolis rally, kde dokonce vyhrál úvodní seznamovací jízdy. „Je to jeden z nejtěžších podniků v letošní sezoně,“ uznal Ogier. Soutěže se účastní i Čech Martin Prokop.
Když zde před dvěma lety porazil ještě jako pilot Citroenu svého bývalého kolegu Sébastiena Loeba, byl z toho oheň na střeše.
„Teď už vím, kdo je u Citroënu týmovou jedničkou,“ láteřil tehdy nyní už devítinásobný šampion a Ogier jen krčil rameny: „V mé situaci by se ostatní zachovali stejně.“
Tehdy se ovšem cesty dvou velkých pilotů rozešly. A Loeb se letos účastní jen vybraných podniků, zatímco Ogier, který musel po sezoně odejít, nyní útočí na zvýšení náskoku v jiném týmu – Volkswagenu.
„Jasně, že to tu mám rád. A nejde jen o to vítězství v roce 2011, ale ještě dva roky před tím, to bylo poprvé, co jsem zde urval stupně vítězů,“ zmínil teď Ogier čtyři roky staré druhé místo.
VIDEO: Prohlédnětě si Rally Acropolis 2011
„Řecká rally je pochopitelně jedna z nejtěžších podniků v roce. Museli jsme udělat spoustu testů v Argentině, abychom simulovali podmínky v Řecku. Udělali jsme ale další krok a jsem si jistý, že zde můžeme získat další úspěšný výsledek.“
Ogier letos vyhrál už tři podniky: Švédsko, Mexiko a Portugalsko. Druhý skončil jen v Monte Carlu a Argentině – jak pikantní, vždy za Loebem. V premiérové sezoně Volkswagenu přesto ctižádostivý Francouz útočí na svůj první titul.
„Jasně, chci vyhrát v každé rally, ale musím především myslet na šampionát. Máme pohodlný náskok jak mezi jezdci, tak i týmy, což je priorita. Pokud získáme i nějaké body tady, budeme spokojení,“ vzkázal.
Podniku se účastní i Martin Prokop, který je jedním ze tří jezdců (Ogier a Ostberg), který zatím bodoval ve všech podnicích. Před startem ho však trápila zraněná záda.
„Mám proto celá záda zatejpovaná a trochu se to tím stimuluje. Nic extra dalšího se ale dělat nedá. Sedačka je tvrdá, auto je tvrdé a funguje jen v tomto režimu. Musím si to hold vytrpět. Při nejhorším se nadopuju práškama a zkusíme to na sílu,“ vzkázal před pátečním startem Prokop.