Zdolal Citroen na trati i u stolu. Latvala dál kryje záda Ogierovi

Latvala dál kryje záda Ogierovi
Latvala dál kryje záda OgieroviZdroj: Reuters
ivp
Rallye
Začít diskusi (0)

V cíli to nekončilo. Nikoliv nejrychlejší časy, konečné slovo měli po skončení Rally Akropolis komisaři. Vítězství finského pilota Jariho Matti Latvaly totiž zpochybnil konkurenční Citroen, podle něhož nejrychlejší vůz Volkswagen Polo porušil technická pravidla. Nakonec se ale ukázalo, že tomu tak nebylo. A Latvala tak dál kryje záda v čele WRC svému kolegovi Sébastienu Ogierovi.

Na kamenitých tratích řecké Akropolis rally se nedal chytit. Do cíle dojel s náskokem 110 vteřin na druhého Daniho Sorda a slavil první vítězství po příchodu do Volkswagenu.

Aby však bylo oficiální, musel si finský pilot Jari Matti Latvala počkat až do nočních hodin.

Na jeho triumf (i na další výsledky týmu Volkswagen) totiž podal konkurenční Citroen protest. Problém? Údajně v záložní baterii umístěné v Polu a jejímu údajnému nekorektnímu použití. A nastal kolotoč.

Povoláni byli komisaři, technický delegát FIA i zástupci Volkswagenu, kteří vysvětlovali, že se jedná o záložní baterii použitelnou až ve chvíli, kdy je hlavní odpojená.

Rozhodnutí přišlo až těsně po půlnoci. A Volkswagen mohl vydat prohlášení:  „Protest byl mylný a byl odmítnutý.“ Nešlo totiž jen o Latvalových 25 bodů za vítězství, ale také čtyři body pro Ogiera nebo třináct pro Andrease Mikkelsena.

Tím, že byl však protest zamítnut, pokračuje nadále dominance Volkswagenu. V jistém čele WRC totiž zůstává Sébastien Ogier a nejbližší konkurent je až s dvaapadesátibodovou ztrátou právě Latvala.

VIDEO: Rally Akropolis




Začít diskuzi